onsdag, april 08, 2009

Matchrapport från en brun soffa

Vet att det kan fucka upp kronologin lite grand, men jag publicerar min ansiktsbok från gårdagskvällens hockey här:

Fredrik Blom 18:58 väntar på att femman ska sluta ha "unga mödrar" och några grötiga unga killar från Danmark i bild.

Nicklas F kl. 19:02 den 7 april
nu kör vi igen, FBK, FBK !!!!!!!!

Fredrik Blom 19:21 Gött, nu fikar Totto Rhodin Royalkaffe på bästa sändningstid. Om han får spela mycket PP och undviker indianare i tre matcher till så kan jag slutligen erkänna att jag gillar karln...


Nicklas F kl. 19:27 den 7 april
hehe

Fredrik Blom 19:26 ...ditt hjärta slog och för alltid tog sin boning här i vårt lag...


Fredrik Blom kl. 19:36 den 7 april
Jag vill se dem lyfta upp nr 21 i taket redan i morgon. Kan vi lösa det?

Nicklas F kl. 19:52 den 7 april
nu ser det lite mörkt ut på den fronten.....

Fredrik Blom 19:29 ...din själ den tog ett andetag och blåser liv i vårt lag...

Fredrik Blom 19:34 Linda Bengtzing klapp-klapp-klapp Linda Bengtzing klapp-klapp-klapp Linda Bengtzing klapp-klapp-klapp Linda Bengtzing klapp-klapp-klapp Linda Bengtzing klapp-klapp-klapp

Fredrik Blom 19:42 ursäkta språket (och ursäkta Fikan, vet att du är kusin med karln), men fy fan vad farlig Pelle Gustafsson är på isen.

Fredrik Blom 19:37 Vi är Färjestad, ja vi är Färjestad och ni har ingen chans mot oss för vi är Färjestad!

Fredrik Blom 19:43 DET DÄR måste Angell åka ut för.

Ola J kl. 20:18 den 7 april
Jösses va ni gnäller. Trodde hockey var en tuff sport (pushar jag det?)

Fredrik Blom kl. 20:32 den 7 april
hehe, jag gillar både hårda tacklingar och ärliga fighter - men det är flera i Hiv som konsekvent siktar på huvuden med både klubbor och armbågar.

Fredrik Blom 20:23 Skumt ansiktsboken beter sig just nu! Får meddelande om att både Fornellen och Stucken kommenterat min status, men jag kan inte läsa vad de skrivit...

Jonas S kl. 20:33 den 7 april
ser tufft ut för köpelaget FBK

Fredrik Blom kl. 20:35 den 7 april
vilken dålig provokation! Det är smockfullt med bred värmländska i det där båset...

Jonas S kl. 20:38 den 7 april
är bara bitter sedan underpresterade Modo inte kom till slutspel. Har dock väldigt svårt för carrot top

Fredrik Blom kl. 20:39 den 7 april
Jörgen Jönsson går på vatten, cha-la-la-lala-la-la

Ola J kl. 20:47 den 7 april
Du vill inte läsa vad jag skrev ;)

Ola J kl. 20:48 den 7 april
Hosianna Davidsson! :)

Jonas S kl. 20:55 den 7 april
tycker 21 tillhör en annan spelare

Fredrik Blom kl. 21:02 den 7 april
Börje Salming alltså.

Fredrik Blom 20:35 Färjestad är hemskt dåliga i Powerplay, men skönt att de mosade Davidsson på både längden och tvären!

Nicklas F gillar detta

Fredrik Blom 20:49 Ja vafan, 0-2 ha vi ju vänt förut! NORDAAAAAAAAAAAAAA!

Fredrik Blom 21:14 Å-åå-åhå - Färjestad - Färjestad!

Fredrik Blom 21:19 Period nummer tre blir Färjestads! Syns tydligt.


Ola J kl. 21:30 den 7 april
Bara hoppas de kan hålla tätt HV nu. Som sagt .. sjukt konstig sport hockey.


Fredrik Blom 21:35 Hörrni här nu, vad brukar hända i SM-finaler när HV leder och lägger sig på försvar? Hint, april 2006...

Fredrik Blom kl. 21:36 den 7 april
eller sm-slutspel, menade jag...

Niklas H kl. 21:37 den 7 april
JEPP!

Ola J kl. 21:37 den 7 april
Fan.

Fredrik Blom kl. 21:39 den 7 april
NOLL SKOTT! Haha!

Ola J kl. 21:45 den 7 april
Jösses. Men HV bara vänder på en femöring. Hv = Hockeyns Juventus

Fredrik Blom 21:42 Det där är ingen höfttackling, då måste röven vara rakt mot spelaren. Bentackling däremot. Inte tillåtet Vinnerborg...

Ola J kl. 21:51 den 7 april
Jag tror jag litar mer på Domarn, Granqvist och Samuelsson än på dig. Jag har dock ingen aning :)

Fredrik Blom kl. 09:03 den 8 april
"Det är en gåta hur domaren Marcus Winnerborg kunde missa Nicholas Angells solklara bentackling på Dick Axelsson. Där hade FBK kunnat få ett matchavgörande power play i slutet av perioden."
(Mats Wennerholn, Löfbergs Lila Arena).

Fredrik Blom 21:45 Hur jävla långa monsterben har Jonas Gustavsson egentligen? Vilken idol!

Fredrik Blom 22:17 Vinner håve med det där fegspelet så är det jävligt orättvist.

Fredrik Blom 22:21 Nu Jonas är det dags att visa att du är bäst i hela jävla Sverige. (försvann från fejan av nån anledning)

Fredrik Blom 22:22 JONAS GUSTAVSSON!!!

Jonas S kl. 22:24 den 7 april
nära, nära

Jonas S kl. 22:30 den 7 april
grattis

Fredrik Blom 22:30 Där fick ni!!! Nu grinar håvefansen igen.


Hasse H kl. 22:39 den 7 april
Jag höll på FBK hela tiden. UNDERBART!!!! ;-)

Fredrik Blom kl. 22:40 den 7 april
Grattis Hasse!

Hasse H kl. 22:44 den 7 april
Tack. Lite medgångsvarning på mig men ändå... Grattis själv.

Fredrik Blom kl. 22:47 den 7 april
You don't say.

Fredrik Blom 22:37 Guldet ska hem, guldet ska hem, guldet ska hem till Karlstad igen!


Martina L kl. 22:53 den 7 april
Word

Lennart S kl. 03:27 den 8 april
Jag missade dig i Karlstad - för du var väl där?

Fredrik B kl. 09:02 den 8 april
nä, jag var där i fredags men hemma i soffan igår. Men du var alltså där din jäkel?


Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share