onsdag, december 03, 2008

Bloggtips och julstämning

Sitter hemma och slappar lite, har jobbat hårt ett tag. Utkik framför allt, kommer i lådorna på lördag (och på webben här). Kom på att jag har en blogg som saknar omvårdnad och gör något åt saken.

CY CY CY

I Fredrik B vs. Fredrik B i måndags kom jag ut som en julmusikälskare. Spydde iofs lite galla i Carolas och Christer Sjögrens riktning, men jag gillar verkligen Phil Specors julskiva och "Fairytale of New York" med Shane och Kirsty startar min julstämning med lätthet. Lyssna här hos P4 Kalmars 30-dagarsarkiv.

CY CY CY

Petter och Sleepy gästar TV4 på morgonen idag, de är verkliga proffs.

CY CY CY

Har hängt upp ganska exakt 900 lampor runt uteplatsen, för att skapa julstämning i familjen Griswolds anda. L80 är bra sugen på en trädgårdstomte från ÖB, men jag spjärnar emot tappert.

CY CY CY

Jörgen Jönsson gästade Pölsa i Svt Värmlands Eftersnack igår kväll och bjöd på bomben att det här är hans sista säsong som hockeyspelare (kolla själv hos Svt Play, här). Ja, jag vet att han inte sagt det så tydligt förut, men är det en så stor nyhet att Sportnytt måste toppa sina sändingar med nyheten?

Update: Reguljära CY-läsare vet ju att ovanstående text inte på något sätt ska tolkas som att JJ:s karriärslut inte är en stor nyhet, men jag förtydligar det även för mer sporadiska besökare: Jag tycker att det är för jäkla synd att Jörgen måste lägga ner hockeyn och jag tycker att det är ännu mer synd att hans skadade ryggdiskar är såpass allvarligt paj att han troligen får plågor längre fram i livet. Den kostnaden ska ingen behöva betala. Det jag menar är att Jögge faktiskt sa i stort sett samma sak till NWT redan för två veckor sedan och att det därmed inte är en nyhet längre...

CY CY CY

I min nya favoritblogg Hockeyhockeyhockey.se får man läsa insatta och begåvade texter om framför allt Färjestad. Kryddat med kul texter om kanadicken i Säffle HC, klubben jag själv spelade några säsonger för i slutet av 80-talet (ni har väl sett pokalerna?), blir det nästan löjligt rätt innehåll för en värmlänning i lång exil.

Bland annat SAIK-Slöve tycker att jag klagar mycket på domarna när FBK spelar hockey, men Sveriges domarkår håller väldigt låg klass. Läs vad Säffle HC:s kanadensiske hjälte tycker om svenska domare hos Hockeyhockeyhockey, här. Hela Trevor Bremner-historian är obetalbar och den där intervjun är riktigt bra.

Bloggen är så jäkla bra att jag får en FBK-nytändning och kan tänka mig att växla upp årets hockeyföljande från säsongskortssoffan till att faktiskt se FBK live på Hovet på lördag. Man vill ju se Kåberg åka längs sargerna och jaga Djurgårdare igen.

Emil Kåberg mosar random Djurgårdare, YouTube.

CY CY CY

De är förresten lika förtjusta i Bjurmans NHL-nätter på Aftonbladets NHL-blogg som jag är. Senast matcherna Boston-Detroit och Rangers-Florida är stor läsning.

CY CY CY

Så Hyvönen hade inte den världsunika prickig-korv-sjukan alltså?

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share