tisdag, april 01, 2008

The Båmb i Gamleby och talibanskägg

Brottslingarna i min kommun är verkligen inte så smarta. Kommer ni ihåg maffianätverket som fängslades när de hade utpressat och kidnappat en företagare för något år sedan? Bevisningen som gav dem långa fängelsestraff var en inspelad film på en av kidnapparnas mobiltelefoner. Smart.

Nu har begåvningsreserven varit framme igen. Igår spärrades ett område söder om Gamleby av när en boende i Ullevi sett ett misstänkt paket på farstubron. På paketet (inslaget i brunt papper med lite kablar stickande ut i kanterna) stod textat med versaler:
BÅMB
Att ens bombgruppen behövde rekvireras med robot och pansarutrustning ända från Malmö är fan ett mysterium. Jag hade kastat paketet i soptunnan och inte tänkt på saken igen.

Läs om storyn i Västerviks-Tidningen: "Sjukpensionär 'båmbhotades'".

CY CY CY

Hockeysäsongen är över för i år. Kanske, kanske går det att jobba upp lite intresse för några NHL-nätter, VM i Kanada och om jag känner mig själv så ser jag säkert ändå någon final. Tänker inte ägna ytterligare en blogpost om hur dåliga FBK är, men jag kan bara inte strunta i att instämma i vad Niclas Andersson på Kanal 5/Kanal 9 skriver om Jonte Gustavsson i sin blogg "Sågningar by Niclas".
"Jonas Gustavsson var verkligen helt värdelös i Färjestads mål. Han gjorde i stort sett bara dåliga saker, hela tiden, och spred inte en smula av trygghet. Herrejisses, han var ju inte ens ordinarie i AIK för ett litet tag sen. Att han plötsligt skulle bära ett slutspelslag mot SM-final blev… genant."
Däremot har Andersson helt jävla superfel när han skriver om hur olycksaligt synd det var att Andreas Pihls klubba råkade träffa i Micke Johanssons mun. Pihl tappade sinnet, siktade och slog med full kraft in sin klubba i Mickes feja och det håller inte att skylla ifrån sig på fasthållningar och domare Lärkings eventuella blindhet.

Hjärndöde Andreas Pihl fick nu åtta matchers avstängning och 65.000 kr i böter av Elitseriens disciplinnämnd. Arvika-Micke fick minst en tand utslagen och togs bort ur spel helt och hållet en match och delvis i den sista (är det någon som tror att Micke kunde gå för fullt dagen efter det yxhugget?). Det ÄR för dåligt och jag tror inte att det straffet avskräcker alls från den typen av superfula vansinnesattacker nästa säsong.

Ska man sammanfatta semifinalerna så var LHC bättre på allt och om det beror på att FBK är dåliga eller att Linköping är fantastiska är svårt att säga. Troligen en blandning och det är exakt som en besviken Jörgen Jönsson sa i Hockeykväll på Svt igårkväll:
"FBK var inte slutspelsmässiga alls iår."

CY CY CY

Tuffaste slutspelsskägget står gamle FBK-bekantingen Robin Jonsson i Timrå för. Jag kommer ihåg när han tidigare haft lite skägg hängande i testar som andra hockeyspelare i slutspel, men det är ingenting. Nu har han lyckats anlägga värsta talibanskägget. Han ser ut som en korsning mellan Mulla Omar och en grizzlybjörn på isen. Inte ens bilden nedan ger en rättvis bild av hur tjockt ryamattan i Timråbackens ansikte växer.

Det borde räcka långt i finalen, om inte annat fick Robin 10.000 kr ca$h för sitt fina skägg häromdagen (I kid you not!).

CY CY CY

Big Fred och Fille Danza är verkligen inte speciellt roliga i sin serie på femman och det är ju lite finurligt upplagt att jag nu automatiskt blir rasist när jag tycker så. Själv tycker jag det är synd, för båda verkar superkul i alla andra sammanhang.

CY CY CY

Han vi kallar Ölänningen makes some big moves på sin tidning Dagens Nyheter. I morgon antar jag att allt hemlighetsmakeri försvinner om vad han pysslat med de senaste månaderna, men det ser jäkligt spännande ut med en ny helg- och nöjesbilaga och mobiltjänsterna som nämns i DN:s egen artikel känns helt rätt.

- DN skriver själva om Axel B och hans projekt, "DN På Stan största Stockholmsguiden"

- Om DN På Stan på Resumé, "DN bekräftar På Stans chefsbyte"

- Om DN:s nöjesbevakning på Resumé, "Vårstädning i DN:s nöjesbevakning"

- Dagens Media försöker hitta en egen vinkel på frågan, "DN På Stan blir folklig - kickar skribenter"

- Vassa Eggen skrev om något obestämt redan förra veckan, "Vad har DN för hemligt projekt på gång?"

Jag stör mig på att alla bedömare lyfter fram Red Pages och Metros kortlivade bilaga som stora och betydelsefulla projekt på Axels CV. Misstänker att ingen av dem ens sett något enda nummer av Quote. Förresten ser det också ut som om karln har skaffat nya glajor. Snygga!

CY CY CY

Om du hört den nya remixen på Ghostface Killas gamla "Run", nu med Jadakiss och - prrrrrrr - Lil' Wayne på varsin vers, så undrar du också varför Jada börjar sin vers med följande lägesförklaring:
"I might feel like I've gotta take my shirt off... Yeah do that!"
Och hur såg det ut? Finns på Ghostface Killas nya övergrymma bootlegliknande album "Wallabee Champ".

CY CY CY

Dagens bästa aprilskämt står Johan Form One Reinhold för på sin blogg "The Blue Eye Diaries". Men man måste veta en hel del om Formula Ones egen, Nacksvings, Loose Cannons och Autobots historia med kraschande hårddiskar och inställda skivutgivningar för att det ska vara riktigt roligt.
- The Blue Eye Diaries: "The Album is no more".


Jag gillar förresten "Money" med Form One ft Vincent mer och mer (YouTubead här).
Rap med ärliga texter är min påse och kombinationen av snyggt beat och Vincentsång borde ge Johan en rejäl hit.

CY CY CY

Bra summering av årets aprilskämt hittar man förresten på adressen www.aprilskämt.se. Efter Form Ones skämt måste jag erkänna att jag gillar skämtet om Darth Vaderstatyn i Övik från ÖA, den är så krazydumt formulerad att jag inte kan sluta fnissa.
- Örnsköldsviks Allehanda: "Statyhysteri i länet - Darth Vader och landshövdingen blir nya landmärken"

_

3 kommentarer:

kick ass sa...

men har du sett robin UTAN skägg? jag kände knappt igen honom!

Anonym sa...

Fan Blom, du måste komma på besök lite oftare, har haft samma brillor i över ett år nu!

/Ölänningen

Lidbom sa...

Jag har nog skrivit om Quote tidigare – en bra tidning – men tyvärr är den nog inte lika känd för folk i allmänhet som Metro och Red pages. Därför används dessa två floppar som exempel, snarare än för att chikanera Axel.

/Lidbom

shareknapp

Bookmark and Share