fredag, mars 28, 2008

Sammen gjorde som jag tjatat om, äntligen...

Precis som jag förutspådde: Enbart om FBK får stopp på Weinhandl och Mårtensson, så kan de ha en chans mot LHC. I fredagskvällens match gjorde Samuelsson det enda raka: Satte FBK:s allra bästa spelare - Rickard Wallin och Jörgen Jönsson - på att hålla dem stångna. Och det fungerade strålande, Linköpingsduon fick gå poänglösa och väldigt frustrerade av isen. Jönsson var verkligen helt enorm igen och Rickard Wallin är kanske ännu bättre som energislukande ytterforward än han är som spelskicklig center.

Taktiken med Pelle Prestberg som utvilad energiforward kan också vara ett genidrag i slutet av ännu tightare matcher, även om inte Pelle fick sätta något skott. Sköt han ens några?

Att Finnish Flyers fick spela ihop igen är helt naturligt och jag gillar fjärdelinan med Kåberg, Matte och skåne-Martin allt mer. De huserar nästan aldrig i egen zon och då kostar det kraft för LHC att inte ens komma ner i banan.

Och kom de ner i banan med pucken, så stod den gåtfulle Jonas Gustavsson ändå ivägen. Jag får fnissattacker när jag ser honom stå och diskutera senaste räddningen med sin målvaktstränarmållgan och samtidigt göra spökräddningar i luften, när spelet är i motståndarzonen. Han har ett helt eget parallelluniversum och verkar nästan okontaktbar på isen, vilken jävla sköning.

Lägg till stabilt och hypereffektivt backspel av alla de fem-och-en-halv backar som spelade (det går inte att räkna Lintner som verkligen inte är hel).

Skönast av allt var att dribbelkedjan med Åslund, Fabbe och Micke fick spela en hel match ihop. Det är FBK:s guldvapen, ger jag mig fan på.

Och slutligen:

Jens Skålberg fick inte spela en enda sekund. Jag önskar inte all världens olycka på den unge munkförsingen, men om han någonsin blir en slutspelsback så är det helt klart inte i år i alla fall.

Ännu mer slutligen: Är det någon som förstår hur i helvete Micke Johansson kan få två minuter diving när han slagits nästan medvetslös av idioten Fernholms armbåge?

CY CY CY

Bra festivalbokningar i veckan!

Hultsfred släppte Atmosphere och Brother Ali, medan Arvika kontrar med M.I.A. Vet fan inte vilka som är bästa bokningarna, även om jag nog är mer hajpad över Rhymesayerskillarna i Atlantis igen.



Är den sure scenchefen redo med hink och svabb för Slugs spya i år?

CY CY CY

Arbetsveckan avslutades med de senaste årens allra jävligaste hjärnsläpp. Det var Jens Skålberg-klass på idiotin...

Jag lade nog mer än en halv arbetsdag idag på att redigera om gårdagens livesändning från kommunfullmäktige, för att sen lyckas med konststycket att radera HELA PROJEKTMAPPEN vid tjugo över fem på kvällen. Precis när jag redigerat klart skulle jag överambitiöst nog försöka hitta en utloggningsknapp i systemet. Det röda krysset som låg lagom smart på inloggningssidan såg ut som en utloggningsknapp, men visade sig vara en "Radera hela projektet"-knapp. Jag fick också frågan: "Ska du verkligen radera hela projektet?" efter att ha tryckt på knappen, men då var jag trött, snabb och på väg hem. Hjärnan avstängd.

Inget gick att ångra, det var bara att börja från början igen. Som tur är hade jag åtminstone den startpunkt som behövdes, metafilen blev backuppad - nästan av misstag - på torsdagskvällen och den oklippta filmfilen låg kvar på mediaservern.

Så nu vet jag att jag kan göra en halv dags arbete på knappt två timmar, för det är vad det tog att göra om sändningen för publicering igen (och hade det inte varit klart hade jag ändå åkt hem, för hockeyn började på teven...).



_

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share