torsdag, mars 20, 2008

Påskledigt med hockey och läsning

Var och kollade Henrik Schyfferts show "The 90's - ett försvarstal" på Skandiateatern i Norrköping förra veckan och det är svårt att hitta en endaste liten brist med hela den upplevelsen. Har du möjlighet att se föreställningen så insisterar jag på att du ska ta chansen. Mer uppriktigt ärligt, smart och självklart jäkligt roligt har med stor säkerhet ingen svensk komiker uttryckt sig på en scen förut. Jag kände mig utvald när jag vacklade ut från teatern med en signerad affisch och en stand up-DVD i handen.

CY CY CY

Nya tidningen Filter är verkligen en höjdare, fast det kunde jag ju ha skrivit redan innan jag hade öppnat den, känns det som. Trogen Offsideläsare och en av Ika Johannessons största supporters som jag är. Särskilt kul med första numret tycker jag är urvalet av intressanta intervjupersoner och allra bäst att min favorit Fredrik Härén är med.

CY CY CY

Har köpt hysteriskt mycket tidningar på sistone. Läser fortfarande senaste Vanity Fair (bra artikel om Barack Obama), Offside (den här Ken-figuren är hysteriskt underhållande), Café (jävla Gradvall som alltid ska vara först med allt - den här gången Bloodshy & Avant), The Economists nya magasin Intelligent life (med en rätt intressant Martin Sheen-intervju), samt Fader, Resumés magasin och tidningen Språk.

CY CY CY

Snart åker vi iväg på en liten påsktripp och det var extremt efterlängtat med lite ledighet efter en riktigt tuff arbetsperiod. Ska jobba allt mer med webb-tv framöver och det känns riktigt kul. Har precis skaffat en kul leksak, en digital videokamera, som säkert kommer att ge bra resultat även på bloggen framöver...

CY CY CY

Jag har ändå kanske skaffat mig ett nytt skrivuppdrag vid sidan av mitt brödjobb. Återkommer mer om det när jag bestämt mig.

CY CY CY

Färjestad bör kunna knyta ihop kvartsfinalsäcken redan ikväll i borgen, men om inte annat så vet jag att de plockar hem semifinalplatsen på lördag och då sitter jag i publiken. FBK:s målvakter, Kolans och Fröggas stora backspel, Arvika-Micke Johanssons storform och Jörgens enorma vinnarskalle avgör.

Vet inte om det bara är jag som roas av bråket mellan Expressens rubrikhungrige krönikör Magnus Nyström och Färjestads presschef (och krönikör, vill han nog gärna tillägga) Jörgen Kalitzki, men fler borde kunna se humorn i när två larvpellar anstränger sig för att vara larvigare än den andre.
- Nyströms larviga attack
- Kalitzkis larviga försvar (de två nedersta styckena)

Det allra dummaste med Färjestad är att några av spelarnas flickvänner skriver bloggar och att en av tjejerna (ja, självklart hon som brukar posera halvnaken i Moore) är så jävla dum att hon skriver exakt om sin killes skada. När lagen mörkar och låtsas som ingenting, då skriver hon om nyckelben som om inget har hänt. Jag tror jag dör.

CY CY CY

Nästa vecka släpps Veronica Maggios Kihlenproducerade skiva "Måndagsbarn". Jag gillar den som tusan, även om man ofta längtar efter Kihlens rap på de sköna låtarna.

CY CY CY

Rhymesayers webb-tv-promotion inför releasen av Atmospheres "When Life Gives You Lemons Paint That Shit Gold" är rolig, smart och intressant. Slug och Ant sitter i Slugs källare (jävlar vad mycket skivor han har!) och svarar på inskickade frågor. De är inne på fjärde avsnittet nu och åtminstone jag blir sugen på att höra skivan. Det ska till en hel del mod för att visa upp sig så ärligt inom hiphopbranschen som Sean och Anthony gör här. Se själv hos Rhymesayers V-logging hos You Tube.

CY CY CY

Jag trodde att jag skulle dö av skratt när jag läste XXL:s intervju med DMX på nätet (har bestämt mig för att sluta köpa alla raptidningar utom HHC). Så genomkorkade saker som han säger där om bland andra Barack Obama borde inte en vuxen människa få ens tänka. Hjälp?


_

1 kommentar:

kick ass sa...

'paint it gold' var sweet!

shareknapp

Bookmark and Share