lördag, december 08, 2007

Glöm Tre Kronor Skålberg och glöm SM-guld Färjestad

När jag skriver det här är det en period kvar att spela mellan Färjestad och Djurgården och det ser inte bra ut för oss värmlänningar.

På läktarn tvingas tungt kravallbestyckad polis skydda värmländska hockeyfans från stockholmskt huligandrägg med rakade skallar och på isen rullar taktiska Jurgårdare upp FBK:s defensivt katastrofdåliga backar hur lätt som helst.

Indignationen över båda ovanstående faktum antar jag sipprar genom texten, så jag skiter i att utveckla eländet ytterligare.

Förutom en sak:

I veckan som gick har vansinnet som betår i hyllningarna av backen Jens Skålberg ytterligare tilltagit. Flera normalt sett begåvade bedömare (däribland obegripligt nog även Bengt-Åke Gustafsson) har ansett att han är förste reserv till en landslagsplats om någon av de uttagna tvingas lämna återbud inför Channel One Cup.

Här känner jag att jag håller på att tappa det. Hallå?

Är det bara jag som ser vilka alldeles uppenbara brister Munkforspöjken har framför eget mål?

DIF:s andra mål mot Färjestad föregicks - för vilken gång i ordningen går inte att hålla räkningen på - av att just denne Skålberg tittar på pucken och har en helt omarkerad motståndare mindre än en meter bakom ryggen.

I division 1 och 2 lever man med den typen av backspel, men inte ens i Allsvenskan och särskilt inte i Elitserien.

Vad fan har den typen av juniormisstag i Tre Kronor att göra?

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share