torsdag, november 22, 2007

Dum reklam och Rheborg, min själsfrände

Så ja, nu börjar läcken regna in från de åtta diagrammen. Dessutom skrev Rodney Dugue en lovande förhandslyssningsrapport på Spin i tisdags. Läs den här, Spin.com - First listen: Wu-Tang's "8 Diagrams".

CY CY CY

Idiotisk reklam är alltid kul att peta sönder. Senast sprängde jag ett blodkärl när jag såg en korkad resesajts webbannons, med bussresor i fokus. Annonsbannern går hos Dagens Media (www.dagensmedia.se) och den bara måste ha skrivits endera av någon småstadsbo med gigantiskt storstadskomplex, eller någon som inte har spenderat mer än totalt tre dagar av sitt liv utanför tullarna.

Kretinen som skrev just den här copytexten kommer nog inte från varken Åmål eller Säffle. Det råkar ju jag göra, så här kommer dagens galla:

Om man vill malla sig för hur hög träffsäkerhet det är i målgruppsträffen om man använder sig av just det här reseföretaget, så ska man nog fila lite på kåppyn först.

Det är 17 kilometer mellan Åmål och Säffle. Det tar kortare tid att åka bil mellan McDonald's i Säffle och Heinz Bil AB i Åmål än det tar att åka tunnelbana från Gullmarsplan till T-centralen i Stockholm. Och då ska vi inte ens prata om hur lång tid det hade tagit att åka bil genom Söder och Gamla Stan under arbetstid. Mellan orterna går säkert 20 bussar om dagen och lägg till det minst 10 tågturer. Säfflebor shoppar i Åmål och åmåliter äter Big Mac i Säffle. Hur många som arbetspendlar vet inte jag, men det måste vara flera tusen. Det innebär ju att städerna i princip sitter ihop, inte bara mätt med landsbygdsmått och kommunerna har till och med delat på en soptipp, nästan exakt på kommungränsen.

Om en bussresa har sin slutdestination i Säffle, så är jag övertygad om att åtminstone någon av dem som åker med ända till Säffle också kommer att resa vidare till Åmåls kommun, efter byte till annan transport. Om jag vill sälja bussresor till Säffle, så vill jag garanterat att resenärerna från Åmål också ska få ta del av marknadsföringen.

Tror ni exempelvis att copywritern skulle ha skrivit:
Säljer du bara resor till Gärdet vill du inte träffa dem som ska till Lidingö

CY CY CY

Jag vet bara en enda person till som är lika galen i Jay-Z:s nya skiva "American Gangster" som jag. Konstigt nog är det... Johan Rheborg?

CY CY CY

Orkar nästan inte att ens sätta igång om hur vidrigt dåliga Färjestad var hemma mot Djurgården idag. Tommy Sammen stod i Canal+ och "gjorde en Lasse Lagerbäck". Dvs precis som efter matchen Sverige - Trinidad & Tobago, så tyckte Sammen att Färjestad ändå hade gjort en rimlig insats och att det mest var DIF som spelat väldigt bra.

Hoppas VERKLIGEN att det lät annorlunda i omklädningsrummet, för ingen i Färjestad försökte ens ta i. Allra argast blir jag när supernollan Per Åslund som säkert missar sitt femte friläge i rad genom att helt enkelt åka fram till motståndarmålisen och ge pucken till burväktaren. Hur svårt kan det vara att sprätta upp pucken högt efter en kroppsfint?

CY CY CY

Jag skrattar inte ofta rakt ut, särskilt inte åt bloggar. Men när Fotbollsfrun Malin Wohlin i Kalmar skriver om fotboll, då kan jag nästan aldrig hejda mig.
(Fotbollsfrun 21 november: "Joakim lämnade mig igår")

Fan vad hon är rolig!
...att alla mittfältarna sprang jättedjupt på led.





_

2 kommentarer:

Mighty sa...

Hihi. Vilken bra tjej. Mest intressant är att _en_ av fem fattade ett dyft av vad hon skriver.

Check Yourselfish sa...

Jag vet, hon förtjänar lite mer klipska läsare...

shareknapp

Bookmark and Share