tisdag, oktober 16, 2007

Sexbrottslingar och informatörer

Chriz The Wiz, publicisten med mer flo' än ett norskt fotbollslag ni vet, skickade nyss ut ett pressmeddelande om att rapparen Ken Ring delar ut sin nya skiva bland Sveriges fängelsekunder.
KEN DELAR UT SITT ALBUM GRATIS TILL INTAGNA PÅ SVENSKA ANSTALTER.

Med sin nya platta "Äntligen Hemma" färsk från fabriken delar Ken ut albumet gratis till intagna på svenska anstalter två dagar innan skivan går ut till media och en dryg vecka innan den släpps i butik.
“Jag vet hur mycket musik betyder när man sitter inlåst. Det är som en riktig njutning där inne. Desutom får man inte lov att ha brända skivor. Så det är en självklarhet för mig att skicka in några ex på anstalterna. Bara inte plitarna snor dom.” säger Ken Ring.

Totalt 70 ex av skivan skickas till de lokala förtroenderåden, de utvalda intagna som representerar fångarna på 18 anstalter runt om i Sverige: Asptuna, Beateberg, Gävle, Hall, Hinseberg, Håga, Hällby, Kirseberg, Kolmården, Kumla, Mariefred, Norrtälje, Storboda, Svartsjö, Tidaholm, Täby, Åby och Österåker. Inga skivor skickas till anstalter för sexbrottslingar och informatörer.

"Äntligen Hemma" släpps på P.O.P.E/Playground 24 Oktober.
Bra PR-aktivitet och yada-yada. Men jag har problem med två saker i den här releasen:
  1. Varför får inga fångar på Sveriges fjärde största anstalt - Västerviks Norra - Kens skiva?
  2. Och varför har just min yrkesgrupp helt uteslutits?
Ja, jag hajar att Ken utgår från en strikt no snitching-ideologi och att troligen informatör betyder just tjallare i de här sammanhangen. På förekommen anledning vill jag därför meddela att "yrke: informatör" som står längst upp till höger här på bloggen inte bör översättas med "jag är en tjallare".

Att det däremot betyder att jag ställer upp bakom informatörens yrkesetiska regler som i förlängningen absolut skulle kunna göra mig till en tjallare, det är en helt annan sak...

5 kommentarer:

Slöve sa...

Hmmm... över en vecka sen du diskuterade hockey på din blogg. Vad kan det bero på?

Check Yourselfish sa...

Efter SSK- och Modomatchena tyckte jag inte det var mycket att blogga om. Dåligt att såga ett lag som ändå försöker och som kan behöva lite arbetsro.

Men efter den jävla matchen igår kväll blev jag helt apatisk. Det finns mycket att säga om eländet och jag gör nog det endera dagen. Troligen i samband med torsdagens match mot Skellefteå faktiskt.

daddy babybuns sa...

Och vad har hänt med bildjounalistiken???

http://www.expressen.se/noje/musik/1.884510/ken-ger-bort-nya-skivan-till-interner

Hur länge sedan var Ken i närheten av en fotograf på expressen ?

Ha ha. /BBBns

Check Yourselfish sa...

Whaaaaaaaaaa,

det där är ju från sidewalk headlinerstiden!

Misan sa...

Hahahahaha! Svinbra!

shareknapp

Bookmark and Share