måndag, oktober 22, 2007

Rydström - Esk, 100-0

"FEL PÅ TV-UTSÄNDNING" stod det på en rektangel som täckte ungefär en tredjedel av teveskärmen i vår boxer, hela kvällen igår. Det roliga var att det var en fullt fungerande bild med tillhörande ljud bakom fyrkanten.

Nödvändigt att förstöra sändningen med ett meddelande om att sändningen inte fungerar...

CY CY CY

Undrar hur galen man hade blivit om vi inte också kunnat titta på Svt i Canal Digital när Sopranos fantastiska sista avsnitt sändes igår?

CY CY CY

Pantade och slängde returpapper igår. 24 packade papperspåsar fyllde en hel Saab 9-5 och jag gick med 28 kronor i vinst när jag handlade middagsmat och en del dyra hygienartiklar. Den största nackdelen med att inte ha någon utrymmesbrist är precis just det - att man inte slänger skit nog ofta.

CY CY CY

Har försökt att formulera vad jag tycker om Färjestads säsongsinledning och jag går bet. Samtidigt som jag ser tillräckliga kvaliteter i både laget och spelet så saknas något explosivt jävlarannamma som måste plockas fram både framför egna målet och framför allt i avsluten. Hoppas att det dyker upp snart.

Den lagdel som jag kan sätta fingret på bäst är brister i backspelet, den gamla vanliga visan när det gäller Färjestad. Hårdare checking och markering framför eget mål är helt nödvändig, men lika viktigt är att uppspelen mot forwards i hög fart börjar gå rätt. Som det är nu skapas nästan inga tillfälliga numerära överlägen eller kontringar och nyckeln till det ligger hos försvararna.

Dessutom hoppas grottmannen i mig att både Emil och Frögga sväljer betet och ger sig in i några riktiga fighter mot Ward, Jämtin och Ledin i kvällens retur i Löfbergs Lila arena.

CY CY CY

Henke Rydströms blogg hos Barometern blir allt mer läsvärd ju hetare guldchans KFF har. Inblicken i livet i ett topplag är spännande och Rydan skriver både bra och ärligt.

Roligast är det ordkrig som förs mellan bloggen och Johan Esk, krönikören på DN vars bristande fotbollskunskaper Rydström inte direkt säger snälla saker om. Esk i sin tur sticker små nålstick mot Rydström (som idag, när han kallar alla kalmariter för långa brunkare utom dem som bloggar), även om han inte vill låtsas om att han läser bloggen. Och DET i sin tur är det mest patetiska, han kunde gott lika gärna bemöta det som Rydström skriver om honom i stället.
- Henrik Rydströms blogg på Barometern.
- Johan Esks fotbollskrönika.

CY CY CY

På tal om Barometern: På vilket sätt är Christian Kjellvander inblandad i Lasse Winnerbäcks och Abalone Dots turnébesök i Kalmar?


CY CY CY

Om det finns någon med en fungerande hjärna som kan försvara firmor och våld i sportens namn så är det dags att göra det nu. Alla som hittills försökt framstår som lägre utvecklade förstadier till människor och när idioten som trädde fram i söndagens DN ("Kärlek till våld och AIK förenar", DN 21 okt 2007) skulle försöka finna på en medicin mot våldet efterlyste han fler fritidsaktiviteter för unga. Som om biljard- och pingisbord på en ungdomsgård skulle kunna stoppa firmorna. Chockhöj polisens resurser, inget annat hjälper, säger jag.

CY CY CY


Vet inte riktigt vad det här klippet från Hipp-Hipp säger om supporterkultur, men jag fick det skickat till mig på Facebook nyss och jag skrattar nästan ihjäl mig när jag ser det så det får bli dagens Youtubeklipp.

CY CY CY

N-U ska jag ta mig samman och starta arbetsveckan. Komplediga måndagsmorgnar är annars otroligt skönt.



_

2 kommentarer:

stina sa...

hunden katten glassen!

inte har du väl missat den?

// oroad lillasyster

Check Yourselfish sa...

Missat - nej, delvis glömt - ja.

Skånejohan höll alltid på och citerade de här skämte backintheday. Men jag kom bara ihåg "INGÅR SALLAD?"; "INGÅR KAFFE?" och "GE MIG ETT T!"...

Därav att jag nästan dog av skratt.

shareknapp

Bookmark and Share