torsdag, augusti 30, 2007

Bäst när det gäller - det enda som gäller

Man behöver inte vara varken svensk eller friidrottsfreak för att lida med det plågsamma Sanna Kallur-gråtandet i TV och radio igår. Hon hade sprungit sitt livs bästa lopp och det räckte inte. Klart tjejen är knäckt...

Reprisbilder och kvällstidningsfoton bevisar iofs också att guldvinnande världsettan Michelle Perry faktiskt borde blivit diskad efter att ha stört Sanna, men kom igen nu: Sluta vara så dåliga förlorare. Hade domarna sett skiten och diskat Perry direkt hade jag inte klagat, men det här är ju larvigt.

Stefan Holm och framför allt Linus Törnblad är inte värda att nämna ens i samma tidning som riktiga idrottare som Kallur, Wissman och Klüft. Sämst när det gäller, respektive personliga rekord och årsbästa. Okej Holm rev ut sig en centimeter från sitt pers, men det räcker ändå inte om man ska ta VM-medalj.

CY CY CY

Lika chanslösa som Törnblad var självklart Elfsborg mot Valencia i CL-kvalet. Henrik Strömblad på 6:an sammanfattade läget efter halva andra matchen: "Om Elfsborg vänder det här och gör fyra mål så lovar jag att köpa allt som finns i hela Elloskatalogen och ge till mina släktingar i julklapp".

CY CY CY

Åååh vad bra M.I.A:s skiva "Kala" är! Jag var såklart redan såld efter The Clash-samplingen (underbara låten "Straight To Hell"), men hela skivan är helt galet framåtskridande och svängig. Jag gillade förra skivan "Arular" as much as the next guy, men sen tröttnade jag rätt snabbt. Det känns inte som om den här plattan är riktigt lika mycket novelty som den förra.

CY CY CY

När Henrik Schyffert vann pris som årets standuppare häromdagen tackade han genom att trycka till hela den svenska komikereliten på klassiskt rost-vis i sitt tal. Som vanligt är det dumt att inte kolla in Schyfferts egen blogg...

Det hela är mycket roligt, om än ganska internt för dem som kan lite namn på svenska humorister. Schyffert är som bäst när han går nära eller lite över gränsen, som i Shan Atci-gagget. Ouch.

CY CY CY

I nya Café tar äntligen Janne Gradvall bladet från munnen om SVT:s katastrofchef Leif Jakobsson. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag läste "Men var är köööörsången? I kööörer i dag sjunger man många rocklåtar. Deeet kan svänga i körer, må ni tro! Huuur kunde ni missa det?" efter att han fått ett programkoncept om svensk rockhistoria presenterat för sig.

Hans Wiklund skriver också något väldigt intressant i sin filmkrönika med titeln "Biografen är död", nämligen: "Filmlokaler är ju numera bara ett showroom i väntan på dvd-releasen". Att vår egen nyöppnade biograf i Västervik visar rekordsiffror tyder nog egentligen bara på hur kasst filmutbudet var i stan före Biostaden landade här.



_

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share