fredag, augusti 24, 2007

Alla ansiktsbokar, även jag.

Ska vara kompledig några dagar, hoppas att regnet kan hålla uppe några timmar när vi kommer upp till stugan i eftermiddag. Nästa vecka drar Utkikshysterin igång och känner jag min arbetsplats rätt så kommer jag som vanligt ändå inte att få ägna någon arbetstid dagtid åt tidningen som jag jobbar med. Så det gäller att vila upp sig lite och under tiden ska jag avgöra vem av MIA, Moneybrother och Manu Chao som gjort sensommarens bästa skiva.

Måste kolla in det där Kingston Logic och Terry Lynn också, det här är skittufft!

CY CY CY

I söndags reggade jag mig på Facebook. Från måndag till idag har jag läst 14 stycken artiklar om Facebookexplosionen och om det nu innebär några risker för arbetsgivare eller privatpersoner om många skaffar sig ansiktsbok. Före helgen tror jag att jag läst om Facebook i traditionella media ungefär tre gånger. Kan det vara så att det helt enkelt är så att ett antal journalister och redaktörer också precis blivit Facebookare?

CY CY CY

Roligast på Facebook är Claes Ugglas skötebarn. Inga konstigheter.

CY CY CY

Igår skrev Expressen om att "Hasse Aro akut opererad" för sitt knähandikapp. Hans avslitna korsband har gjort att han helt plötsligt ramlat ihop på gatan och nu fick han äntligen ett nytt korsband. Jag saknar samma korsband och har både ont och lite instabilitet i benet, men har inte ramlat ihop i en kvidande hög sedan januari 2003 på en gata i Groningen i Holland.

CY CY CY

Expressens duktige teveskribent Andreas Nordström skrev otroligt fint om gårdagens allra första avsnitt av Studio 60 on the Sunset Strip, "Studio 60 är verbal tango". TV-historia kallar Nordström avsnittet och jag blev nästan förvånad av hur mycket supersmart och kul man missat eller glömt från första gången jag såg serien. Jag vidhåller det jag skrev i juni: Världens bästa TV-serie, någonsin.

CY CY CY

Kul med friidrotts-VM från och med i natt, men frågan är ju hur mycket man kommer att orka se på TV när sändningarna går mellan 03 och lunch? Misstänker att man kommer att lyssna mer på radio i stället. Friidrotts-VM är dessutom strålande Sportradio, redan innan det börjat. Åström, Zalar, Tennisberg och Skött i Osaka, med Petter Johansson som ankare i Stockholm är ett drömteam.

CY CY CY

Robert Tennisberg har dessutom en kul VM-blogg där han berättar om nattlivet på Osakas karaokebarer. Har också varit med och dominerat ett karaokehak (Silja Line, vintern 2003) med Beatles "Hey Jude", den är rätt svår att misslyckas med.

CY CY CY

Bästa bloggen just nu är det ändå Henrik Schyffert som skriver. Om det var otrendigt att gilla Schyffert ett tag efter allt killinggängande så blir det nog snart ändring på det. Jag tror att en kraftfull stand-upvåg är på väg att skölja över Sverige och om bara några fler än Schyffert, Magnus Betnér, han finnen i Schyfferts program och Johan Glans var lika roliga så skulle det gå att bereda större plats för dem i media. "Sverige dansar och ler" var förresten otroligt bra teve, hoppas det kommer igen.

CY CY CY

Näst roligaste bloggen just nu är när Magnus Talib skriver på Virtanens blogg. Hela Studio Virtanen är också kul, men just Talib har en sjukt absurd slags humor som är rätt jobbig ibland och helt hysteriskt underhållande i lagom doser.

CY CY CY

Nerhalkad till tredje plats är Kinky Afro som dissar ljusblå utanpåskjorta, kavaj, lösa jeans och jympadojer. Okej, jag har ingen käpp med eldsflammor på (även om jag kanske skulle behöva en med ledinflammation och saknat korsband), men annars dissar han ju mig i jobbkorridoren. Wassup med det?

_

4 kommentarer:

Slöve sa...

Såg de två första avsnitten av Studio 60 igår och jag har en stark känsla att många timmar denna helg kommer att tillbringas frömför denna lysande serie. Som West Wing-fanatiker så känner man igen stilen. Förövrigt så kan man misslyckas med Hey Jude, Jag och Skrikhult-Tobbe slaktade den rätt rejält på Ålandsfärjan för några år sen. Ha det gott.. Hälsa Lotti

Check Yourselfish sa...

Jag var med på den färjan. Misslyckandet kanske bestod i att det inte lät så bra, men all annan karaokeverksamhet försvann ju när naaa-naaa-na-nanana-nana rullade i säkert 30 minuter. Strongt jobbat!

Donnie D. sa...

Jag dissade inte, jag hyllade allvarligt. Måste lära mig att bli tydligare.

Check Yourselfish sa...

Tror iofs inte att jag själv kan kalla mig expert på just något, särskilt inte om jag inte ens kan läsa och förstå en bloggtext...

Läste den igen och insåg att mina kläder är ett långfinger, en metafor som ju självklart inte kan vara en diss.

shareknapp

Bookmark and Share