måndag, juli 23, 2007

Vet du vad en konversationsenhet är?

Köpte en utemöbel på Karlsson igår som heter något så underbart som "Conversational Unit". Visste att det här med att köpa hus skulle bli dyrt, men så här mycket skräp som vi burit hem den senaste månaden är nästan löjligt: Gräsklippare, köksbord + 6 stolar, häcktrimmer, vattenslang + spridare + kopplingar, utemöbel + soffa + 4 stolar, trådlös ringklocka, 2 st brandvarnare och nu alltså en så kallad konversationsenhet.

Konversationsenheten består av två bakåtlutade aluminiumfåtöljer, två pallar och ett glasbord. Tror att totalsumman för allt ovanstående landar runt femton lax och jag känner på mig att köpfesten inte är slut än - vardagsrummet behöver verkligen nya tapeter och det är ingen ände på gnället om mina gamla pojkrumsbokhyllor. Lägg till att vi lagat biljäveln för 13.000 + 3.300 så förstår ni att det varit en lattjo sommar...

CY CY CY

Har funderat lite på varför jag reagerade så när jag sprang på Björn Borg i min hemstad lördags. Antar att det var för att han var en s-å stor idol när jag var liten.

CY CY CY

Köpte fyra plattor från HHV.de för några veckor sedan och kan rekommendera dem, även om frakten tar nästan tio dagar. 550 kr inklusive hantering för tre vinyl-LP , en CD och en tisha är ett bra pris. Har inte kopplat ihop stereon än, så jag får berätta hur Freddie Crugers "The 3 Foot People" och de andra skivorna låter någon annan dag.

CY CY CY

En video till en jäkligt bra låt i all enkelhet:

Skillz ft Freeway - Don't Act Like You Know (från On Smash)

CY CY CY

Slutligen måste jag fråga hur man kan vara så jävla dum att man skickar ett gäng fromma och obeväpnade kristna sydkoreanska missionärer till talibankontrollerat område i Afghanistan?

Trodde de att talibanerna skulle se med blidare ögon på kristen mission än på den hotande sekularisering som fått dem att hänga avfällingar i ribborna på fotbollsmål inför storpublik? Avrättningarna skulle visst börja idag.



_

3 kommentarer:

Mathias Gaunitz sa...

Tjo, känns som att många organisationer skulle satsa på att köpa in lite konversations enheter!

När kommer du och L80 och dricker smålands bästa kaffe?

Check Yourselfish sa...

Ha! Borde köpa ett gäng konversationsenheter till min egen arbetsplats som har möten på möten utan att alls säga något...

Det var länge sedan vi ens var i närheten av Växjö, the home of hela norra Europas bästa kaffe.

När antalet lediga kvällstimmar på en vecka överskrider antalet ouppackade flyttlådor så skulle det vara en kul tripp att göra. Tänk, vi har inte varit hos er sedan ni blev tre. Det är eländigt...

Vi hörs!

Mathias Gaunitz sa...

Vi får v´äl iaf se till att träffas innan vi blir 4? Vi bör väl kanske se till att komma upp till er och se på hus och konversationsenheter?

Vad gäller kaffe och annat kan du hålla koll på Gusto på: gustokaffe.blogspot.com. :O)

shareknapp

Bookmark and Share