tisdag, juni 26, 2007

Mycket teve och mycket regn

Skyfallsregn och rotblöta. Det är tur att vi håller på och flyttpackar på årets semester...

CY CY CY

Ari Ferreira! Det är alldeles för många "r" för både kalmariters och skåningars uttal. Eller vad säger Erik the Dansk MF? Jag är KFF-supporter, om jag glömt berätta det.

CY CY CY

Ibland är "Gilmore Girls" ett feel-bad program i stället för den vanligt småputtriga känslan och ikväll på femman var det ett sånt avsnitt. Fullt med svartsjuka, dålig kommunikation och rent ut sagt dåligt skriven dialog - med Gilmore Girls-mått mätt.

CY CY CY

De två första avnitten av "Entourages" fjärde säsong är förvisso kul och välskrivna, men även där hänger en olycksbådande känsla över favoritkaraktärerna. Hur fan ska Eric och Vinnie kunna få ordning på "Medellin"?

CY CY CY

Och inför det allra sista (?) "Studio 60 On The Sunset Strip" på fredag morgon hopar sig frågetecknen: Överlever Jordon? Betalar de lösen för Tom Jeters soldatbrosrsa? Fortsätter Simon att vägra be om ursäkt för att han kallade alla journalister för idioter? Får Simon därmed sparken av Jack Rudolph?

Och läggs serien verkligen ner nu, när den är som bäst?

Det 22:a avsnittet heter "What kind of day has it been?" och Aaron Sorkin-fans världen över tycker att det finns en symbolik i episodens namn. Varför? Sista avsnitten på första (men inte sista!) säsongerna av både "The West Wing" och Sorkins första stora serie "Sports Night" hette likadant.

Frågan är väl om Sorkin verkligen vågar lämna oss, hans dyrkande fans, med en lika skitjobbig cliffhängare som i Vita Husets sista avsnitt första säsongen? Kommer ni inte ihåg kan jag berätta att både President Bartlett och Josh Lyman blev skjutna...

CY CY CY

Och ni som inte tittar på teve från datorn har väl inte missat att "ego trip's The (White) Rapper Show" börjat på TV400? Tror att de hunnit klämma två avsnitt, men det är mycket kul kvar...

CY CY CY

Du skojar inte bort Busta Rhymes när han mördar alla andra rappare på nyläckta "TI vs TIP" på låten "Hurt" - ingen liten bedrift när både Eminem och Jay-Z också är med på skivan. Busta är bäst som gästrappare, igen.

CY CY CY

Förra inlägget blev lite kryptiskt och det var meningen. Dimman lättar väl snart...




_

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är för en gångs skull glad att jag inte såg en MFF match eftersom jag var fast på mitt Jägersrojobb. Tanken har inte ens slagit mig att försöka uttala det namnet jag gillar mina tungrots-r alldeles för mycket.

Check Yourselfish sa...

Usch dänish jag lider med dig. Iff-iff har ingen kul säsong iår (heller). Kalmar däremot kan gå jävligt långt på sin inbillade outsider-attityd. Men att tjata sig till ett SM-guld är väl inte så enkelt...

shareknapp

Bookmark and Share