söndag, mars 04, 2007

Tisdag och onsdag kväll, ring mig inte då

Stefan Holm, vilket jädra byorginal den killen är! Inte bara hoppar han högst i Europa, Världen, ute och inne totalt sex gånger - han är med stor säkerhet en av de mest statistikbesatta människorna som inte arbetar på Statistiska Centralbyrån.

När han fick frågan om Färjestad tar Mora som en mumsbid på Sportradion under kvällen började Holm med att svara att han gärna såg att det blev så, men att han tvekade och tyckte sig ha bra tecken på varför. De två tidigare år som Färjestad vunnit SM-guld på 2000-talet (2002 och 2006) har nämligen Holm själv inte vunnit inne-EM. De år han vunnit mästerskap har Färjestad förlorat i finalen.

På tisdag kväll den sjätte mars går hursom helst just Mora - Färjestad på Canal + och jag vet vad jag gör just då (med alla telefoner urdragna).

På onsdag kväll den sjunde mars spelas ingen hockey och det skulle passa sig med en Stockholmsresa just på onsdag faktiskt. Då kommer nämligen världens bästa nu levande författare (skrivet i just min bok) George P Pelecanos till Kulturhuset i Stockholm och det borde vara inspirerande att höra honom berätta om sitt författarskap.

4 kommentarer:

stina sa...

spänstfenomenet har talat
(kommer att tänka på ett himlans bra darlingomslag:)

-kungen är smart! allt går att bevisa med statistik

blom sa...

OK, om verkligen ALLT allt går att visa med statistik så kanske även det går att visa. Men jag tvekar...

Det påminner mig faktiskt om att jag faktiskt in person hört HMK Carl XVI Gustaf prata om just Stefan Holm en gång. Han ville skynda sig hem från mitt evenemang till Öland för att se honom hoppa i friidrotts-VM som var i Helsinki 2005.

Skumt.

Durmer sa...

Vänta här nu - tog inte hockeysäsongen slut i förra veckan? Djurgårdens sista match för året brukar väl indikera att det är dags att börja fokusera på fotboll.

Apropå Statistiska Centralbyrån är det sjukt kul att sitta på scb.se och jämföra hur många lågutbildade personer det finns i de olika kommunerna.

Check Yourselfish sa...

Haha, visste inte ens att dif hade hockeyfans.

SCBs statistiksida är - som tur är för deras skull - riktigt lättläst och väl strukturerad. Annars kunde man ju aldrig få med sig några fakta därifrån...

shareknapp

Bookmark and Share