söndag, mars 04, 2007

Läkarbarnen går till attack, för sin rätt att vara idioter

Vet inte om jag missade något, när jag satt på jobbet igår kväll samtidigt som landets elittränare i ishockey åkte omring med hockeyutrustning i kanal 5:s "Elitserieextra" (kanske dyker upp på femmans sida med webbcasts snart?), men valen var extremt väntade. Till och med Expressens "expert" Nyström klarade av att pricka in alla kvartsfinalerna, det säger en del om hur elementär uppgiften var.

Jag förstår varför Färjestad valde Mora, lagets andretränare Per Djoos höll ju på att skratta ihjäl sig efter den sista elitserieomgången och de är - oavsett stark lagmoral och Pavel Brendlskyttar - jävligt nöjda med att slippa kvalserien.

CY CY CY

Jobbade alltså hela lördagen, stack hemifrån vid sju på morgonen och kom hem med en pizza vid nio. Kommer inte ens ihåg när eller hur jag somnade igår, men jag var nog inte vaken många minuter efter hemkomsten. Idag vaknade jag fullt påklädd i sängen (iofs praktiskt) och snart sticker jag till kontoret igen. Borde få något slags pris för flit snart. Som tur är har hostan lugnat ner sig betydligt och den kran av rinnande snor som hela veckan förbrukat hela långtradarlaster med hushållspapper, pappersnäsdukar och snodda McDonald's-servetter har nu fått en seg och cementliknande konsistens.

CY CY CY

Å så var det läkarbarnen:

Det är sannerligen inte ofta jag hyllar Aftonbladets Johanne Hildebrandt, men hennes krönika i dagens Aftonblad är fantastisk.
Jävla skitungar – engagera er i något vettigt! (Aftonbladet 4 mars 2007).

Vore jag dansk skulle jag emigrera, eller faktiskt kräva mina gator tillbaka från de läkarbarn som påstår sig redan reclaima gatorna. Jag är rätt förtjust i demokrati och håller både mötesrätten och yttrandefriheten väldigt högt, men när allmän egendom och andra medborgares säkerhet sätts i fara då tycker jag att våldsmonopolet hos polisen bör och ska användas.

Raketforskaren som satt i SVT i fredags morse (4 minuter och 10 sekunder in i klippet) med All cops are bastards-tröja och som spred tramsiga bortförklaringar under hela sitt teveframträdande är väldigt målande för hela den här tröstlösa hopen av läkarbarn. De tycker sig ha rätt att uttrycka sin åsikt (rätt), de tycker att allmän eller privat egendom är OK att ockupera och förstöra om de "måste" (fel), de tycker att det är polisens fel att det blir bråk (fel) och att de har rätt att bråka tillbaka så fort det går att uppfatta det allra minsta lilla provocerande från lagens väktare (fel).

En fråga till i stort sett vilken läkarunge som helst:
- Ett cyklande barn och en tant med en matkasse, har de lika stor rätt till de där gatorna som ni tycker er ha? Tror du att de känner sig tryggare med maskerade läkarbarn i gathörnen?

CY CY CY

Har glömt att skriva det här, men jösses vilken rolig svartblogg Eldkvarn-Plura har startat. Den må vara en kalkylerad del av marknadsföringen för bandets kommande musik, men Plura skriver så mycket bättre och roligare än alla andra bloggare att det inte spelar någon roll.

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share