måndag, mars 19, 2007

Linköping here we come!

Äntligen semifinal! Nu har vi biljetter till både onsdag och söndag, rad 1 och rad 3 - och dessutom den ganla vanliga platsen på rad 7 i Löfbergs Lila på fredag. Allt annat än en sju matcher lång superfysisk drabbning med både skador och rubriker vore en sensation. Hoppas bara att det inte sprider sig till läktarna, varken lejonen eller vargarna är speciellt disciplinerade för tillfället.

CY CY CY

Fick det här telefonsamtalet mellan det lilla isländska trädet och "han som uppfann remixen" från Mighty Chewbacca förut idag och det är rätt kul.

Ladda om sidan om det redan håller på när du kommit hit...

CY CY CY

El-P:s platta "I'll Sleep When You're Dead" - självklart en promo med röstöver - damp ner i brevlådan dagen före släppdatumet. Jag har förståelse för att Border bara skickar det de blir tilldelade, men retailversionen har legat på wäbben i veckor. Vad vore jag för recensent om jag hade väntat på det här kuvertet?

3 kommentarer:

babybuns sa...

Sweeet, äntligen får LHC spela mot ett riktigt hockeylag i slutspelet. Ska bli kul att följa semifinalerna eller hur? Hoppas på roliga matcher med både skönspel o kamp, kan det bli så??? Är lite oroad över FBK:s favoritskap och bättre stats i säsongens matcher men eftersom jag vet du gillar stats bifogar jag lite extra... Men å andra sidan står ju coachen med bra stats mot FBK i FBK:s bås nu.... hmmm.

LHC och Färjestads fem möten i serien slutade så här:
061012 LHC-Färjestad 6-3
061024 Färjestad-LHC 3-1
061221 LHC-Färjestad 2-5
070123 Färjestad-LHC 5-2
070215 LHC-Färjestad 3-4 ef
Tre segrar efter full tid och en i sudden för FBK alltså och en vinst för LHC (full tid). Poängfördelning 11-4 till Färjestad.

Möten lagen emellan i Cloetta Center (04/05 och 05/06):
041011 LHC-Färjestad 5-1
050113 LHC-Färjestad 4-0
051115 LHC-Färjestad 3-2 ef
060123 LHC-Färjestad 5-3
Fyra segrar för LHC, varav en i förlängning.

Möten i Löfbergs Lila Arena 04/05 och 05/06
041120 Färjestad-LHC 1-3
050217 Färjestad-LHC 5-2
051015 Färjestad-LHC 1-1
060102 Färjestad-LHC 4-3
Två segrar för FBK, en oavgjord och en LHC-vinst.

Sammanlagt de tre senaste säsongerna:
13 matcher, Fem FBK-vinster och fem LHC-vinster efter full tid.

Vi kanske kan ses i nån periodpaus o dricka kaffe ???

/Babybuns HockeyRocker

Check Yourselfish sa...

En statistikgenomgång precis när jag letade efter en. Tackar!

Jag har sagt det förut: LHC är det värsta laget i hela ligan för FBK att möta - statistik eller inte.

Stana, Musse, Mange Johansson, Mårtensson framför allt och till och med halvlosers som Blomdahl och favoriten Uffe - allihop kan de avgöra den här typen av matcher.

Klart vi ska ta en fika - skicka mig ett mess på noll-7-noll-5721598!

babybuns sa...

sweetness, skall se vilken dag vi kan ses... Det beror lite på vem jag går på match med och hur det ser ut, jag messar eller ringer dig. Jag har sparat ditt nummer nu, om du vill ta bort det från din kommentar...

Skall definitivt se matchen med familj o kompisar på söndag, så då kan vi allt ses.

Kanske skall se onsdagsmatchen i typ form av representation och då passar det inte alltid att smita iväg...

Som chefen sade, hellre slå FBK i semin än att få dem i finalen, då blir det svårare... Jag hoppas det kan bli en kul serie.

Tydligen är ju galningen/geniet Torkki tillbaka också, han lär ju vara laddad som en atombomb efter skada i slutet av serien och alla kvartar.

vi hörs / Buns-baby.

shareknapp

Bookmark and Share