onsdag, februari 07, 2007

Superbowl utan footballintresse

Jag bumpade lite på L80 natten mot måndag när jag i halvslummer försökte följa superbowlfinalen. Hon har ju en grej för Prince, jag har en för välgjorda reklamfilmer och ingen av oss är speciellt intresserad av amerikansk fotboll.

Man kan säga att L80 vann, eftersom hon fick se fem-tio minuter av den sjungande dvärgen i spöregnet (men ärligt, hur lät gitarrsolot i "Purple Rain"?), medan jag fick se Bet24:s värdelösa sponsringsfilmer och Möllers totaldumma (geddit?) vitaminfilm.

Som tur är kan man se allt intressant i efterhand on the internets
- Prince framträdande i ½-tid, summerat hos Hamberg.
- En lång tråd om Prince på Superbowl hos Okay Player.
- Reklamfilmerna summerade i en topplista hos You Tube (www.youtube.com/superbowl).
- Reklamfilmerna summerade hos AOL.

Jag tycker nog fortfarande att K-Feds Nationwidefilm är bäst (varför skulle han behöva be om ursäkt till världens alla hamburgarvändare?), men Budweisers sten-sax-å-påsefilm och famför allt den dumma dumma Sierra Mist skägg-överkammarfilmen är bra nära.


Antar också att Joakim Larsson och John Norum från Upplands Väsby åkte till bilhallen i veckan, med ett fedEX-paket fullt av pengar? (titta på FedEX "Moon Office") Rätt kul film!

Hur sjukt är det egentligen att flera hundra miljoner amerikaner tittar på matchen, men att en majoritet av dem mest bryr sig om pausunderhållningen och de reklamfilmer som man normalt sett flyr som pesten?

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share