måndag, februari 26, 2007

Karlstad, the home of grym hockey och reggae

Min humanistiska sambo tyckte inte att det var en bra idé att messa en stackars arkivarie som håller på ett lag som släppte in nio puckar och gjorde noll mål i lördags. Så han fick inget SMS.

Men det betyder ju inte att jag inte måste blogga om hur ohyggligt chanslösa Skellefteå var mot Färjestad i Löfbergs Lila Arena. Jag har skrivit det förut och gör det igen. AIK måste sparka BÅDE Stathos och Hadelöv för att inte gå som en sten igenom den kvalserie som laget ofrånkomligt kommer att landa i. Vilka jäkla såll det där laget har längst bak!

FBK? Jönssonligan, Rhodin, Pirnes, Frögren, Höglund, Hento Henriksson och Arvika-Micke är i guldform hela bunten.

CY CY CY

Håller på att bli sjuk, på - såvitt jag kan bedöma - den sämsta tänkbara tidpunkten under hela 2007. Halsen rosslar och näsan dryper. På veckans att-göra-lista står: Skicka en presskonferensinbjudan som ska godkännas av ungefär tio personer, korrläs och korta 18 texter på mellan 3000 och 8000 tecken, skapa en sidplan till en 28-sidig tidning som är virrig, skaffa bilder till fem reportage med hjälp av en enda fotograf, packa-städa-och-töm HELA kontoret, åka på heldagskurs i Kalmar, flytta kotoret, skriv en pressrelease som ska godkännas av ungefär tio personer, packa upp i nya kontoret, skriv fyra texter om ämnen som ännu inte är bestämda, skriv klart ett 14-sidigt dokument till en ny webbsida. Bli inte sjuk.

CY CY CY

Hittade en grymt cool grej på Wikipedia om EPMD. I en femte utgåva av Quote i din butik strax alltså.

CY CY CY

Jag vet att den analyserats av betydligt mycket snabbare och smartare politiska humoranalytiker än jag för flera månader sedan, men Stephen Colberts 25 minuter långa tal på Vita Husetkorrespondentmiddagen förra året är så fullt av den hårdaste samhällskritik som någonsin George W Bush personligen fått ta emot att ingen bör missa den
CY CY CY

Om jag vore en hysteriskt rolig person kunde jag ha skrivit dagens Fantasinyhet om P3 Nyheter, men eftersom jag mestadels är sur och grinig så nöjer jag mig med att hålla med om sentimentet om SR:s underskattning av sina lyssnare och tipsar om att man helst inte ska missa Fantasinyheterna, någonsin.

Får jag föreslå etiketter på FN-postningen? "Public service", "Framtidens tänkare", "äh, språk, ba?" och "Radio för ingen".

CY CY CY

Kollade Kanzeon på Arena i Karlstad i fredags och det var okej, med vridande mot utmärkt. Gabel&Danielsson är en mäkta stadig rytmsektion och både Jaqee och Basse (var det väl?) sjunger utmärkt. Synd att Hellberg verkade på något sätt lida av att vara tillbaka i hemstaden. Arena är dessutom en bedrövlig 18-årssylta och firma Rosell&Pankans klubbverksamhet är värd en bättre publik.

Tur för dem att Arena Bar också öppnat runt hörnet och att det kanske är den finaste lilla baren som Karlstad sett sedan Chilis heyday.

7 kommentarer:

stina sa...

tack för sist!
krya på dig!

arena bar är hyvens, men valfrids och blå ligger lätt i samma liga. valfrids förresten, tror du skulle digga underhållningen på toan där.

å che guevara förresten, whiskey i den eller? lite tung i huvet idag..

Check Yourselfish sa...

Tack själv! Borde skrivit lite om syrrans trevliga lägenhet, maten, cocosyogurten och allt kaffe - men har så mycket snor i hjärnan att det kom bort. Hittade förresten Kanzeon-skivan i en jackficka, konstigt nog...

Valfrids och Blå tar vi nästa gång.

Och även om jag ser mig själv som något av en whiskeydrinkexpert: Drinkrecepten överlåter jag åt bartendern i familjen, jag konsumerar bara.

Låtti sa...

Klart att det är rom i en Che Guevara. Här kommer receptet...


4 cl mörk rom
Ginger Ale
Angostura Bitter
Sockerlag
Lime klyftor

Muddla 3-4 stora limeklyftor med mynta, lite angostura och lite
sockerlag.
Fyll upp med is, häll på 4 cl Mörk rom, skaka snabbt och fyll
upp med Ginger Ale.

stina sa...

tackar!

Axel sa...

haha är det du som skrivit på wikipedia?

Check Yourselfish sa...

Ölänningen:
Skulle jag erkänna en sådan sak?

Axel sa...

Värmlänningen:
Well, ett erkännande har väl aldrig varit nödvändingt för ett fällande i vår privata domstol? (Vissa oförätter glömmer man aldrig!)

shareknapp

Bookmark and Share