fredag, februari 02, 2007

En vanlig fredagslunch

It's about that time again, då vi diskuterar om vi ska eller inte ska köpa hus. Det här - av element byggda - 115 kvm stora huset strax utanför Västervik kan bli vårt för en dryg miljon.

Jag tycker att det är dags att köpa hus och bara köket är snyggt nog för att motiverar köp, vad tycker du?


CY CY CY

”Den enda svenska gansterrapparen som finns är väl Ken, även om han mest har suttit inne för att han är fumlig.
Nu ska inte jag gnälla på Ken, jag tror att han, Feven, Blues, Ayo och alla dom andra verkligen la grunden för svensk hiphop genom att verkligen visa att man kan ge ut vilken skit som helst på skiva.
Vet inte om Magnus Betnérs prisutdelningstal för årets hiphop/soul på Grammisgalan var ett beställningsjobb från några sura IFPI-medlemmar bland majorbolagen som tyckte att det var sura pengar de satsat på en av de mest kortlivade popmusiktrenderna på de svenska topplistorna, men hela Betnérs humor är ju uppbyggd på den där dissiga stilen.

Själv tycker jag att han är Sveriges roligaste komiker (kolla de här klippen på YouTube om du inte tror mig) och jag tror att jag skulle tyckt det även om jag var en offentlig person och han skojade om mig på det där sättet.

Helt oavsett så kanske man ska skita i att hetsa upp sig så in i helsike som Ken eller my main man - grammisvinnaren! - Bigg Bigg Danne? Om "imitation is the highest form of flattery" - som man brukar säga - så är väl den där typen av drift som Betnér håller på med den näst högsta formen?

Update:
Jag inser att Aftonbladets svarta krigsrubriker om Snook-Dannes "hot" mot Betnér är en förlängning av fejden som pågått mellan gruppen och Aftonbladets Jonna Sima och övriga nöjesredaktion.

CY CY CY

Man vet att man bor i en liten småstad (eller till och med by?) när brevbäraren med paketet från Amazon som inte fick plats i brevlådan åker på en extra smart liten extra tur till flickvännens jobb och frågar om hon kan ta emot mitt paket i stället. Personlig service, från Posten som ju är så utskälld annars.

Har förresten specialstuderat en medborgarundersökning hos SCB, där det finns siffror som tyder på att folks uppfattning om just den typen av service som Posten företräder har gått upp kraftigt de senaste åren. ICA:s öppettider när det gäller att skicka och ta emot paket kanske inte är så dum ändå?

CY CY CY

Kan inte bestämma mig för om det är bra, dåligt eller både och att 9th Wonder hoppat av Little Brother (läs mer hos Hiphop Game). Eftersom jag gillar både 9ths beats och Phontes och Poohs texter och steez så tror jag att det faktiskt kan vara bra för båda, med mer omväxlande beats bakom LB och 9th Wonder har ju inte haft några problem att hitta feta rappare som vill köra på hans beats förut. Murs och Jigga får gärna efterföljas av exempelvis Saigon eller Ghostface.

CY CY CY

Är det månne lite stridigheter i Hultsfred som pågår i det tysta? Kan det ha med festivalledningens biljettprishöjning att göra? Eller det som ligger bakom biljettprishöjningen - dvs troligtvis en stor budgetökning för Hultsfredsfestivalen?

Update: Tydligen är ingen arg på någon och alla inom Rockparty har samma mål? Allt enligt Per Alexanderson vid halv ett på SR P4 Kalmar (lyssna en minut in i sändningen)...

CY CY CY

Nu har jag äntligen orkat kolla Boratfilmen. Jag skyller på kombinationen av min dåliga humor och mina fördomar, men jag skrattade nästan hela tiden. Från början till slut. Allra roligast tror jag att jag tyckte att det var när Borat träffade den svarte före detta presidentkandidaten och fick förklarat för sig att gummiknytnäven och de andra upplevelserna från kvällen innan var av homosexuell art.

CY CY CY

I helgen är reklamfilmernas höjdpunkt på året och SvD har en bra artikel i dagens tidning. Bäst hittills tycker jag att bank-spar-försäkringsbolaget Nationwides (på deras webbplats kan man få hem bonusmaterial och mp3!) film med K-Fed är.

CY CY CY

Nu har jag fortfarande inte kommit på vad jag är sugen på att äta, så kanske skiter jag i själva ät-momentet den här lunchen också...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ganska exakt 02 februari, 2007 15:57, skrev amal (fast i fel inlägg)...

Om huset är ok så köp, det går väl alltid att sälja...ang posten så har det väl alltid varit bättre at var ökänd än okänd, eller hur?

Check Yourselfish sa...

Jo, hus går nog att sälja i den här stan.

Frågan är hur fan man gör för att köpa dem bara. Den här jädra mäklarn är så in i h-e jiddrig. Ingenting sköts enligt boken - utan folk köper osedda, det är bråttom och aldrig en normal budgivning.

Just nu vet jag inte ens om huset ska visas i morgon eller om kåken redan är såld (för andra gången) innan visningen... Helt jävla sjukt är det.

Håller med om hellre ökänd än okänd. Amal förresten? Har ringarna ramlat bort eller vem pratar jag med?

Check Yourselfish sa...

Jag blir helt jävla galen, för nu har den där jiddriga mäklarn sålt huset för ANDRA gången utan att det har visats upp på annonserad visning.

Hur fanken det kan gå till har han mer eller mindre trovärdiga svar på, som alla åtminstone nästan går att tro på - men i en lång kedja av osannolikheter brukar jag bli lite misstänksam.

INGENTING kan han göra efter boken. Tyvärr gör han ju inget olagligt (tro mig, har läst alla jävla statuter hos Fastighetsmäklarnämnden och det räcker inte), annars skulle han fanemej få leta efter annat jobb när jag blev klar med honom...

Varning för mig idag.

shareknapp

Bookmark and Share