torsdag, november 23, 2006

Spela med kroppen som insats för kaffepengar

Jag jobbar dygnet runt just nu för att komma igen efter sjukskrivningen och har inte tid att varken lyssna på musik eller blogga, men några rader får jag väl droppa när jag ändå har tagit mig en liten sovmorgon (kände att jag var tvungen att sova ut när klockan ringde sex i morse).

CY CY CY

Det var en bra dag i brevlådan igår: Jiggas skiva, en ny 2Pac-CD (ja, eller - ni vet...) och sex tidningar (dock ingen Resumé - wassup med det?).

CY CY CY

Omslaget på Jay-Z:s "Kingdom Come" är så jävla snyggt att man blir som ett litet barn. Ni kanske också har sett det röda omslaget i tidningar och på webben och undrat varför jag postat en helt annan bild den 12 november? Köp skivan och plocka ut bookleten, eller stanna till i en skivbutik och kolla åtminstone!

CY CY CY

Skrev för några dagar sen att HHC:s mittuppslag med Gamechicksen var played out. Det var innan jag såg november- och decembernumren då de äntligen plockats bort. Det var som en kommentar jag såg om Friskis & Svettis-snusket: "allt har sin plats". Kul artikel om walesaren Akira the Don (har ni sett, hört eller läst något med den här token? börja med Akiras blogg!) i senaste numet.

The Source känns också bättre och bättre, även om det är jävligt tråkigt och intetsägande med skivrecensioner på 3,5. I senaste Scratch är det åtminstone lite utstuckna hakor som man kan reta sig på... Fader hann jag inte ens öppna. Sex magasin för 475 spänn, har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om Press-Stops postorder ännu.

Köpte också Mixmag för första gången sedan 2000, bara för att få Maseos mixplatta som sitter på omslaget. En kort genombläddring säger mig att jag inget missat (jag menar vilken annan publikation kan sätta en fyra i betyg på blöjrapparen Jibbs?), förutom att jag faktiskt blev sugen på att höra en ny singel med Freestylers.

CY CY CY

Hörde en Missy Elliot-remix på Lady Soverigns singel "Love Me or Hate" och Missy kanske har en karriär efter Timbaland ändå?

CY CY CY

Pengabrorsan Anders Wendin på svenska i Tracey Ullman/Kirsy McCall-covern "Dom vet inget om oss" är strålande bra pop och Wendins röst låter äntligen Monster-bra igen. Det är inte bara DJ Large som får utslag av Moneybrothers falska falsettsång på engelska men på den nya singeln låter han inte bara bra utan faktiskt enastående bra. Otroligt hårda grejer sades förresten i SVT om Burning Heart i morse (se själva sjuochenhalvminut in i Window Media här). Roligt att Anders fortfarande är en tjurig punkare från Dalarna även strax innan det stora, stora, STORA genombrottet, för även om de själva känner att de gjort en tillbaka-till-rötterna-skiva med små medel och små gester så kommer det här att explodera lagom till julhandeln. Långlång näsa för Babsen och Epitaphgubbarna nere i Holland...

CY CY CY

Ligger i högen lyssna när du får tid i helgen: Eminems mixtape, Clipse hela album, Tupac-skivan, De La Souls två nya mixtapes, mer noggrannt på Jiggas och Rico Wons plattor.

CY CY CY

Läste ni Strages enorma Jerry Lee Lewis-telefonare i DN igår? Världsklass!

CY CY CY

Ikväll spelar Färjestad mot Modo om sex poäng på Canal+ - och jag kanske inte ens hinner komma hem och kolla. Först en reguljär match enligt schemat och därefter de sista åtta minuterna av den match som nån dumjävla Boltic Blues-huligan avbröt i oktober.

Esa Pirnes har brutit ett ben i foten och Nordas mörkade skada är som vanligt mycket mycket värre än han låtsas om. Det blir tufft att rädda ens en poäng av sex i Swedbank Arena.

Ni undrar säkert varför jag tjatar så himla mycket om Nordströms rygg-höft-ljumske-skada hela tiden? Grejen är så här: En trekvartshel Peter Nordström är Elitseriens näst bäste spelare efter Jörgen Jönsson och alla inblandade vet om detta.

Det som är jävligast är att jag ibland får en känsla av att Norda själv inte fattar vilken insats han spelar med. En rygginvalid är inte någon rolig historia (han får köpa loafers och skor med kardborreknäppning) och jag drar en parallell med Jimmy Woods cyniske lagläkare i "Any Given Sunday". Är det verkligen nån som berättar för Norda vad som kan bli konsekvensen av att chansa med sin kropp för - bokstavligen - kaffepengar?

10 kommentarer:

Axel sa...

Du har tappat det! Jibbs är ju suverän!

Check Yourselfish sa...

Läspar han inte till och meD?

Axel sa...

Eeeh, har du lyssnat på Pharoahe Monch någon gång?

Check Yourselfish sa...

Ähum, läspning gör alltså inte en rappare infantil. I stand corrected. Då är det nåt annat som gör att jag får den känslan. Kan det vara dagisrimmen och spädbarnsbeatsen?

Slöve sa...

Yo Fredde!

Imorgon möter Skellefteå Färjestad. Jag sätter en öl på att Skellefteå vinner, sätter du emot?

Check Yourselfish sa...

Jag blir skyldig dig en pilsner om Aik vinner och du blir skyldig mig en bira om Färjsta fortsätter sin svit (hur man nu ser på match två igår)?

Sure, jag är game.

Var det inte årets utskällning i Skellefteås omklädningrum sist de möttes? Hoppas Wernblom passar på att slåss på isen och inte i omklädningsrummet bara...

Slöve sa...

Ok om du vill jämföra sviter så har SAIK fler poäng än Färjestad på de senaste sex matcherna (13p mot 11p) samt att färjestad har riktigt usel bortastatistik bara 9p på bortais.

Check Yourselfish sa...

Jo, att FBK har stora problem borta är ju inte okänt, men det gör ju tredjeplatsen ännu mer imponerande. Var i tabellen ligger de när de får ordning på spelet borta?

Check Yourselfish sa...

Ehum, förutom ett gäng hjärndöda wolfpackare (JÄVLAR VAD TRÖTT JAG ÄR PÅ DET SOM KALLAS "SUPPORTERKULTUR"!) gick det väl ganska bra i Skellefteå idag?

Slöve sa...

En stycke öl kommer att överlämnas vid första bästa tillfälle som ges.

shareknapp

Bookmark and Share