måndag, november 06, 2006

Snor i hjärnan

Fem dagar in på min influensa blir jag bara segare och segare i kolan. Det känns som om snoret liksom täpper till hjärnan innan det rinner ut i näsan. Segt.

CY CY CY

Rykten om Kanyes töntiga gnäll på MTV i torsdags har gått i flera dagar och nu kommer min egen gode vän Axl (vi ska sluta kalla honom för Metrochefen nu, tycker jag) med ny intressant info från New York Posts sjätte skvallersida. Utbrottet var i själva verket ett planerat skämt som skulle förstärka hans kaxiga image. Läs själva här. Håll med om att det var lite märkligt att just Kanye skulle rusa ner från läktaren, få tag på en påslagen mick och sen inte bli avsläpad av bastanta danska vakter? Frågan nu är väl om det är mindre töntigt?

CY CY CY

I lördags trodde jag att jag var frisk och gick på ishockey i Karlstad. Där spöade Färjestad Bäckströms Brynäs med 6-3 och det var underhållande, tufft och inte så himla dumt backspel som jag fått intryck av via teven. Framför allt Robin Jonsson och Jonas Frögren såg helt OK ut och varken Alanko eller Niskala gjorde bort sig. Vad i helvete man ska göra med Totto Rhodin för att han inte ska fortsätta vara en säkerhetsrisk vet jag dock inte. Kan man omskola en 35-åring till forward? Till och med Olausson spelade indanarpassningar till Brynäsare innan han bänkades, men han behöver kanske bara mer matchning innan han träffar bättre?

Jönssonligan såg fin ut, när de slapp tampas med Dackells lina (för helvete Melin: se till att använda hemmafördelen vid byte så att inte motståndarnas experter på att radera ut stjärnor får fritt spelrum med förstakedjan!) och Norda missade så öppet mål att man förstod att han dragit på sig en ny skada i höftregionen. Trist när det äntligen vankades landslagscomeback för Nordström.

Bäst på isen var i alla fall Andreas Johansson som ihop med Esa Pirnes är bäst i ligan på att åka grillor fort med puck säkert skyddad. En viktig egenskap nuförtiden.

CY CY CY

En stojig turnébuss ringde från Blekinge och tjoade natten mot söndag, vet inte riktigt vad det handlade om men kanske vart de lite besvikna av att inte ha väckt mig vid halvtvåtiden? Jag satt och tittade på Carolina - Ottawa på TV (Hurricanes är starka även i år!), NHL-intresset är svårt att sköta på dagtid. Måste erkänna att jag kan sakna att åka på turné med roliga popstjärnor, även om jag också kommer ihåg hur trött jag var när jag kom hem från senaste turnén...

CY CY CY

Pharoahe Monch ihop med EPMD på Berns? D-e-t är tunga grejer.

CY CY CY

Nån färsking på whoa skrev att the Roots var tråkiga live och åsikten var väl så provocerande dum att den inte ens fick vara kvar. Brother ?uestlove och hans orkester är nästan den enda rapgruppen som lägger mer kraft vid förberedelser för livespelandet än exempelvis tandpetandet eller nagelklippandet numer. Det räcker såklart att titta in hos YouTube för bevis hur överlägsna de är...

The Roots - Clones ft Common, Dice Raw och MARS - i sitt rätta element: live.

CY CY CY

Helvete vad bra The Games kommande platta är! Han rappar så jäkla ärligt om saker (brytningen med Dr Dre och G-Unit och hur jobbigt det varit för honom personligen) som de flesta rappare inte skulle bry sig om att kommentera ens i sina memoarer 40 år senare.

CY CY CY

Elfsborgs SM-guld var kul, inte bara för sjuhäringar. Det ä-r bra att lag utanför storstäderna vågar satsa (arenan är rå!) och lyckas med det omöjliga. Jag tror att just Elfsborg har lite större chans att förvalta sitt SM-guld med cupspel än de senaste vinnarna och därmed kan en ny dynasti faktiskt precis ha börjat!

CY CY CY

Håller på att jobba upp en rätt rejäl dos magsyra över diverse förståsigpåares ständiga hyllande av unga kassa rappare från USA:s söder. DJ Premier säger det bäst med titeln på sin nya mixplatta "No Talent Required", men jag lär väl presentera en mer genomtänkt text här snart om varför inte varken Li'l Wayne eller ens T.I. är eller kommer att bli världens bästa rappare.

2 kommentarer:

kick ass sa...

suffering from a bad cold?
krya på dig!

och listen!
(diplo-pod-cast)

sök på
mad decent worldwide radio

Check Yourselfish sa...

Ja, det är fan vad krasslig jag varrit Det är bättre nu, tack.

Har fastnat lite i podcast-träsket, ska kolla in Diplo också såklart, tack för tipset!

shareknapp

Bookmark and Share