torsdag, november 30, 2006

Högkulturindie och koksrap

Inte för att jag orkar engagera mig särskilt mycket i högkulturbråket mellan huvudsakligen Fredrik Virtanen, Martin Gelin och Johan Wirfält, men gårdagens indienyheter med Hasse Aro på Studio Virtanen fick flera bifallande gapskratt i rad från sängen i Gamleby. Det är ovanligt med just gapskratt framför teven, så jag kände att det behövde rapporteras.

Indienyheterna med Hasse Aros storhet bygger iofs mest på hans dödpannade uttryck och att det är så kul att höra honom säga namn på obskyra band och framför allt på människor kända enbart i Media- och Musikstockholm. Men han har rätt kul manus också. Virtanen (vars både texter och teveprogram lyfts flera klasser under hösten) lade ut gårdagens roliga text på sin blogg igår.

CY CY CY

Fredrik Wikingsson var förresten mer spattig och hyper än rolig i Virtanens lilla soffa. Det enda han kunde komma på att prata om var kokain hela tiden, undrar varför?

CY CY CY

Åsså var vi inne på ämnet koksrap återigen. Är det verkligen så att man kysser Pusha T:s ring bara för att man imponeras av deras frenetisk fantasifulla flow och ibland sjukt feta beats? Jag står fortfarande kvar i Lupe Fiascos ringhörna och tycker att hela knarklangartemat inom den moderna rappen känns idiotiskt, ospännande och förnedrande. För mig och hela hiphopen.

CY CY CY

Försökte sen hålla mig vaken till halv två för att se Lupe & Jill hos Dave, men somnade en stund före midnatt i stället. Okej att programmet heter "Late Show", men TV6 driver det där in absurdum nu strax innan TV400 får ta över.

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share