fredag, november 17, 2006

En fredagslunch med donkenkaffe

Hur någon endaste person med fungerande öron kan hålla på Jim Jones i beefen mellan Jay-Z och Dipsettönten övergår mitt förstånd. Jag tyckte ju å andra sidan att Jigga krossade Nas storligen med "The Takeover" också.

CY CY CY

Ishockey och Färjestad, ett intresse jag kultiverat sedan jag var sex-sju år gammal. Ändå kan jag ingenting. I tisdags var Peter Nordström sämst på isen mot Timrå ihop med alla FBK-backar utom en. Igår gör samme Norda två mål och Färjsta krossar de suveräna - om än taskigt skadedrabbade - serieledarna på längden och tvären i LLA. Visst är FBK mycket bättre hemma än borta men man borde fan kolla DNA på spelarna som uppträder borta, är det verkligen samma lirare?

CY CY CY

Allra bäst igår kväll var annars Brynäs målis Daniel Sperrle som nästan på egen hand vann bortamatchen mot sina gamla lagkompisar i Linköping. Så kvicka sidledsförflyttningar som Sperrle bjöd på har jag nog aldrig sett i ett hockeymål.

CY CY CY

Gårdagens matchstatistik visade för övrigt många roliga fakta, men den här faktoiden från HV71-Skellefteå AIK är nästan bäst (snacka om svagt psyke):
Utvisningsminuter: Andreas Jämtin 2+2+2+10 (roughing + roughing + roughing + abuse)

CY CY CY

Jag känner visst Sveriges näst sexigaste rappare, bajthewej. Han kommer upp sig, den svenske mästaren.

CY CY CY

En gång i tiden kände jag han som sitter i SVT och chattar med fotbollsfans också. Jag skulle inte bli förvånad om han får sparken för sitt slarviga och töntiga chattande och det är väl ren tur att ingen i någon chatt frågat honom vad han tycker om mordet på Anna Lind.

CY CY CY

Tidningen Sonic kommer med sitt sista nummer för året nästa vecka och då presenteras som vanligt deras årsbästalista. Sonic började sitt liv som en tidning med bra koll på den moderna svarta musiken, se bara på den här sammanställningen av årets album:
2000 Dead Prez »Let's Get Free«.
2001 Missy Elliotts »Miss E... So Addictive«.
2002 Håkan Hellströms »Det är så jag säger det«.
2003 Outkasts »Speakerboxxx/The Love Below«.
2004 Mattias Alkberg BD:s »Tunaskolan«.
2005 Antony And The Johnsons »I am a Bird Now«.
Det är väl dock inte särskilt troligt att de väljer en rapskiva nu, när de nästan slutat skriva om hiphop? Och väljer de Young Jeezy eller pussgurkorna Wezzy och Birdmans elände till skiva så skrattar jag ihjäl mig.

CY CY CY

McDonald's i Västervik har fått en ny futuristiskt snygg entré och jag är svag för sånt, även om jag kan se framför mig hur trähusaktivisterna och det-var-bättre-förrarna studsar fram på fiskaretorget av ilska...

2 kommentarer:

babybuns sa...

Makalöst vad målchanser som Sperrle räddade och LHC sumpade. Måste ha varit skönt för icke LHC:are (som du) och skåda spektaklet.

Ska du kolla EPMD i SThlm ?

/bbbns

Check Yourselfish sa...

Stundtals led jag faktiskt med LHC också igår, de ska ha cred för att de inte tappade disciplinen mer än de gjorde i det läget.

Ja, jag ska se EPMD (och Pharoahe!) på Berns. Du också?

shareknapp

Bookmark and Share