onsdag, november 29, 2006

De kallar det varumärkeskontroll

KLÄDER
Sneakers: idag Reebok Classic, firmastyle sådär. Annars oftast Nike SB Thrasher
Jeans: smutstvättade LRG
T-shirt: för ovanlighetens skull ingen alls, annars oftast en vit 50-kronors
Kostym: sällan, men Marc Ecko-kavaj nästan jämt
Skjorta: NK just idag, oftast Gant (oh, how kommunaltjänsteman of me...).
Trenchcoat: Ser jag ut som Rutger Hauer och Papphammar eller?
Underkläder: H&M, JC - allt utom Dressman

ACCESSOARER
Väska: Troligen extremt ohipp men snygg ljust brun (eller är det brunbeige?) 12" stor manchester från Gap.
Plånbok: Det enklaste man kan tänka sig med tre fack och två tryckknappar.
Solglasögon: Har aldrig lyckats behålla ett par en hel sommarsäsong. Inte köpt nya sen de senaste gick sönder i september. Är fortfarande lite pissed över att jag glömde de särskilt för Bruce Springsteen och hans E-Streetband upptryckta Ray-Banbrillorna i Borås 2004.
Klocka: Nixon 286

TEKNIK
Mobiltelefon: SonyEricsson V600i
TV: ett par tre stycken. 28" Grundig i vardagsrummet flitigast använd. Mitsubishi-teven i sovrummet är besvärlig med sin net-on-net-dosa.
Stereo: hopplock av L80:s grabbiga surround-hi-tek-grejer från Yamaha (stärkare), Pioneer (surroundsystem) och Panasonic (CD-/DVD-växlare) med mina gamla budgetgrejer för vinylskivorna från typ Luxor och vad det kan vara.
Intervjubandspelare: Gus syrras gamla Panasonic, nästan idiotsäker.
Dator: Flitigast använd är den nästan nya bärbara HPdv5209, annars har vi 3 till. Eller är det fyra?

BADRUM

Tandkräm: inte den mest infantila godistandkrämen, men alltid klarblå.
Tvål: Dove
Hårprodukt: Lanzas stora gröna tub
Huvudvärkstablett: Panodil, för det är fresh med trycket på pillret i stället för stansen.
Doft: kan inte för mitt liv komma på vad den heter, men flaskan är blå och den luktar inte varken gubbe eller gymnasiedisco.
Hudkräm: eeeh. IKEAs stora orangea?
Schampo: whateva.

MAT OCH DRYCK

Mineralvatten: Loka päron eller Pellegrino utan bubblor om det lyxas till.
Vin: en sydafrikansk fot senast.
Bröd: rostbröd med lite fullkornsalibi.
Choklad: Marabous helnöt knäcker.

HEMMA

Säng: Ikea allover.
Lakan: Hemtex dyra randiga påslakan - alltid rea? pyttsan - och Ikeas smarta underlakan med resår.
Espressomaskin: C3 aluminium.
Kylskåp: för litet nästan jämt. Ingen aning om märke eller modell.
Porslin: mest L80:s blåa snygga, tjenare att jag vet vem som drejat det...

FÄRDMEDEL
Bil: Skogsgrön Ford Mondeo 2.0, 1998.
Cykel: Glömde min senaste cykel utanför Emilsborg i Göteborg 1998. Nu har iofs någon glömt en olåst vinröd mountainbike utanför min trapp, så den blir kanske min till våren? What goes around comes around.
Flygbolag: allt utom Ryan Air, jag är ju 1.90 för bövelen.
Taxibolag: inte direkt stamkund någonstans längre. Annars var jag storkund hos Hassan med svarttaxin vid Kungsgatan i Götet. Är det lika skämmigt att åka svarttaxi som att ha svart städhjälp? I så fall kom jag precis ut big-time.

ÖVRIGT
Frisörsalong: Zickzack tror jag salongen hette senast jag klippte mig, men den bytte nyligen namn till något som var så ordvitsigt att jag inte ens ids skriva namnet. Måste nog byta frisörska i protest mot namnidiotin.
Bank: Tjustbygdens Sparbank såklart.
Sporthall: Har åkt förbi Bökensved på håll. Motionscykeln hemma eller Rainers gym i Gamleby är det närmaste sporthallar jag kommer om inte syrran spelar volleyboll mot Valla i Linköping.
Bensinstation: Oftast OKQ8 i allén. Var väldigt förtjust i Preem i Hultsfred, inte bara för Micke Pops skull. Bodde dessutom i något som de flesta uppfattade som en bensinstation i Hultsfred i fem-och-ett-halvt år...

Snott från en annan blogg som i sin tur snott frågorna från en intervju med Fredrik Strage på Stureplan (som jag aldrig hade läst om jag inte gått in på just den där bloggen, just den där dagen).

2 kommentarer:

Danish (MF) sa...

det var en ganska roliggrej det där så jag tod seden dit jag kom och snodde den till mig

Check Yourselfish sa...

Nämen wtf? Has det gåtts och blivits med blogg? Fett! Sno på du, jag gillar samma princip... Blir förresten inget EPMD i kph, eftersom jag åker till sthlm i morron, men det kanske jag redan sagt? Glömmer så mycket och fort.

shareknapp

Bookmark and Share