söndag, september 24, 2006

Söndagskväll - en klassiker

Jag är verkligen en stor söndagskvällsfanatiker, men det är inte varje vilodag som blir som sitt namn. Har hunnit med 18 hål, delikat grillade fläskkotletter och en ursnabb biltur dryga 25 mil söderut.

CY CY CY

Sent omsider sitter jag ändå här i soffan, med datorn i knäet och kollar på TV8 (såg inte landets minst intressanta persons - självklart Bert Karlsson - TV-showsdebut, så jag gillar fortfarande kanalen). Alla helgens tidningar är plöjda (Mats Olsson i USA, me like!) och både jag och Lotti var visst lika snaxsugna för barbequechipsen blev inte långlivade. Min sambo har en otroligt speciell - men söt - förmåga att bara tvärdö i soffan eller fåtöljen vid tiotiden varje kväll. I dag hade Sopranos inte hållit på mer än 12 minuter innan sovtåget avgick mot Jilsmoköping och då blev ju den lugna kvällen ännu mer stillsam.

CY CY CY

Fick precis ett sms från min gode vän Axel Björklund som äckligt nog är och kollar Jay-Z i London. Endera har Jigga gått upp 50 kilo eller också bjöd han på en bra show för messet löd: "Han är löjligt fet!". Fnissade lite över den inre synen av Shawn Carter, 165 kg tung. Stapplande fram över scenen...

CY CY CY

Har läst mycket i helgen i E-tuna och Mighty Chewbaccas boktips "Köpa hus" var ett uppvaknande. Helt plötsligt känner jag mig som en expert på husköpandets konst. Tack Mangan!

CY CY CY

Har också plöjt Uncuts och XXL respektive dödaikoner-nummer (Kurt Cobain och grunge, samt 2Pac). Uncut är fullständigt bländande efter sin re-launch i somras och Youtube-länkarna i Seattlerepet är märkligt nytänkande för att vara en gubbrockstidning - eller vad nu de stora tänkarna på den tunga kulurtidskriften Rodeo kallar den. Allan Jones är fortfarande min idol.

CY CY CY

XXL har en stålande intervju med The Roots (Questloves prat om Black Thoughts föräldrar var chockerande, minst sagt) och superduperspecialaren om Tupac Shakur är rätt matig.

Fast tidningens sista 30 sidor är så sunkiga jag överväger att sluta köpa den. Och YN behöver ju inte mina pengar - han har ju annonsintäkterna från ringsexförsäljarna att falla tillbaka på...

CY CY CY

Måste också ge en liten ovation för Gradvalls Lupe Fiasco-recension i Di Weekend i fredags. Word.

CY CY CY

Ska kasta in den inspelade SM-finalreprisvideon från igår och somna till Per Ledin. Snacka om söta drömmar.

10 kommentarer:

Mags sa...

Hey. Kul att boken funkade. Du kunde fått mitt ex eftersom jag liksom har tagit mig förbi den tröskeln. Men den var spårlöst försvunnen från bokhyllan när jag kollade.
Måste vara utlånad till nån annan.

Tips.... Koop spiller nya saker på World Wide ikväll... men du kanske inte är intresserad :-)

Axel sa...

Haha, nä han var bara grym. För att rubba in det lite extra:
Förband 1: Kano
Förband 2: Lupe Fiasco
Sidkick: Memphis Bleek
DJ: Green Lantern
Gäst 1: Nas
Gäst 2: Beyoncé

Imorrn blir det helkonsert med Lupe på Scala. Hoppas på att Jay returnar favorn på sin lediga dag samt att Sway dyker upp och kör "We love you" med Chitown Guevara...

Check Yourselfish sa...

Axel, jag hatar dig. Var Nas och Beyoncé gäster? Lupe och KANO förband? WTF!

Jag skulle också vilja se Lupe, strax innan han tog över världen... Scala är en grym venue dessutom.

Mang: Lotti är den stora koop-fantasten hemma hos oss och hon sov ju då alltså vid halvtiohugget igår...

Axel sa...

Fan, Lupe är inställt ikväll, nån blev mördad på Scala i helgen. Tur han kommer till Nalen snart…

Check Yourselfish sa...

Och jag som precis skrev att Scala var ett soft ställe...

kick ass sa...

jag ska till nalen!
om gudarna vill..

Check Yourselfish sa...

De har inget med det att göra. Gudarna alltså. Och ska verkligen du, som inte ens lyssnar på rap längre, se på den spelningen som inte jag hinner se?

Livet, orättvisorna och allt är emot mig...

kick ass sa...

kolla min last.fm
jag är tillbaka i träsket

det vore jättekul om du ändå skulle hinna med kalas på nalen. ingen jag känner har tid/råd eller lust..

strange strange world

Check Yourselfish sa...

Oj, "Stabbin You" med Mr Complex! Ett av DJ Spinnas mest vansinniga beats! Grymt att du påminde mig om den pärlan.

kick ass sa...

anytime bro!

shareknapp

Bookmark and Share