tisdag, september 05, 2006

Ett + ett = mer än tre

För några veckor sen skrev jag här på CY att Blixten Henriksson slutar på EMA Telstar och därmed gissningsvis tar med sig en stor del av den svenska(-merikanska) bokningsjättens svenska artiststall.

Ytterligare någon vecka tidigare skrev jag också om att Snook lämnat uppstickaragenturen Beat Agency och dess ägare Emil Larsson för att i stället arbeta med branschtvåan US och deras nygamle bokare Attila Galaczi.

Igår kom nyheten om att Emil stänger sin bokningsfirma i Göteborg för att än en gång börja jobba med svenska artistbokningar på EMA Telstar (något förvånande eftersom Emil knappast behandlades som ett framtidsnamn senast han jobbade där).

Är det någon som tror att Blixtens avsked och Emils anställning INTE har med varandra att göra? Och nog blir Snooks uppbrott från Beat Agency betydligt mer begripligt när man förstår att det här säkerligen varit på gång under flera månader?
bild från mailbox på måååånga identiska mail
Visst är det en ganska intressant nyhet i bokningsvärlden, men - tjöta?

Roliga - men onödiga - email droppar förresten in varje dag. Min enda kommentar till nedanstående inledning är: Nej, jag gillar inte dig Patrik...

"Patrik" skrev den 5 september 2006 klockan 15:18 +0000:
Hej!

Hoppas du gillar hösten lika mycket som mig.

Här kommer ett erbjudande på världens snabbaste profileringsprodukter.


3 kommentarer:

kick ass sa...

så många hejdå-mail fick inte jag.

tycker det är synd att beat agency försvinner men så är väl livet gissar jag.

å ema + emil blir troligen en bättre summa den här gången!

Check Yourselfish sa...

Nä, Emils mailprogram verkade ha fått lite tuppjuck i måndags...

Jag kommer inte att sakna Beat, även om jag tycker att det är viktigt med uppstickaragenturer. Det kommer någon annan i hans ställe.

Vad som ÄR viktigt är att EMA anställer folk med verklig koll på den svenska musikscenen. Eller hur?

kick ass sa...

let's hope so..

när det gäller EMA har jag inga stora förhoppningar men skulle gärna bli stort överraskad om Emil kommer ges tillfälle att fokusera på det han är grym på, ny svensk musik!

shareknapp

Bookmark and Share