torsdag, september 28, 2006

Det sket sig

Jag ser framför mig en tysk ekonomibrottsling som måste hitta avskrivningsobjekt att dra av höga vinstskatter emot. Den där tyske ekonomibrottslingen kände att ett sött litet hus i Västervik kan väl vara ett bra objekt att överbuda någon halv miljon eller så på - bara det finns utgifter och förluster att kvitta sina tveksamma miljoner emot.

Mot en sådan kombatant har jag precis förlorat en budgivning, så känns det i alla fall - även om det säkert är jävligt överdrivet. Vi gjorde allt vi kunde och borde, det vill säga bjöd ända tills vi nått vår övre gräns och sen drog vi oss ur. Huset gick till budgivare numero uno, för 960.000 kr.

Åtminstone en av firma Jilsmo&Bloms företrädare vid budgivningen knäcktes för övrigt av stressen, haha.

2 kommentarer:

Mags sa...

Aj, vad synd. Stackars er. Slicka såren litegrann och ge er ut igen. Get back up in the saddle helt enkelt.
Men det är jobbigt när man har gått över tröskeln och börjat bjuda, då är det ju något som man verkligen vill ha.

Check Yourselfish sa...

Ska jag vara ärlig så känns det rätt bra faktiskt. Vi skötte oss som vi planerat från början och drogs inte med i budgivningshysterin. Jag tycker fortfarande inte att huset är värt mer än 850-900 lax och det kunde vara värt ett överpris upp till 950 för att få det, men inte mer.


Helt ärligt var tipset om boken och en del andra tips längre ner helt livsnödvändiga, utan dem hade vi gått på massor av minor. Nu fortsätter jakten och vi hoppas på lite mer tur bara...

shareknapp

Bookmark and Share