torsdag, augusti 17, 2006

Vad äter man...

...när ingenting låter gott? Ibland undrar jag om jag har fått någon typ av ätstörning, för när det vankas lunch och man inte planerat med några jobbarkompisar blir jag ofta kvar på kontorsstolen just för att jag inte kan komma på något gott att äta.

CY CY CY

Idag försöker Expressen hjälpa till och bringa klarhet i frågan om Cornelis Vreewijks eventuellt oäkte norrbottniske siarson. Kolla bilden hur OTROLIGT lik Bengt "Vreeswijk" Andersson är sin eventuellt kände pappa. Eller har sommarvikarierna på webbredaktionen lite svårt att hålla ordning på bildindexeringarna månne?

CY CY CY

Dagens Media är inne i ett stim just nu. De snodde inte bara nyheten om DN:s nye chefredaktör Thorbjörn Larsson under nosen på Bonnierägda Resumé (vars chefredaktör Viggo Cavling ju iofs inte direkt smörat för Bonniercheferna under året), igår kväll skrev de också om att Leif "Blixten" Henriksson slutar på EMA. Bokningsbranschen är verkligen inte speciellt väl genomlyst i massmedia och inget företag är så ljusskyggt - men samtidigt viktigt - som EMA Telstar.

Att Blixten slutar och startar eget är sannerligen en stor nyhet i Musiksverige när man tänker på att det är han och nästan ingen annan som arbetar med svenska artister på EMA. Det innebär att hela den tunga (och oftast rätt inkomstbringande) turnéeliten med Gessle, Ledin, Lundell, Uggla, Lena PH och alla de där helt plötsligt troligen lägger sina procent i ett konkurrerande bolag i stället för hos amerikanska Live Nation. Och vad det betyder för den svenska turnémarknaden går nästan inte att förutspå. Att VD Staffan Holm på EMA påstår att han inte är särskilt orolig beror ju på att den svenska divisionen bara genererar småpotatis jämfört med bolagets arenaspelningar med utländska artister...

CY CY CY

Om man bortser från att Rick Ro$$ råmar som en ko, på känt Master P-manér, så är "Port of Miami" en rätt festlig historia om kokainsmugglingens fröjder. Men hur bortser man från att en rappare låter som ett rödbrokigt höglandskreatur?

CY CY CY

När jag läste Jonna Simas lilla text om Hyphy-fenomenet i USA:s Bayområde i gårdagens Aftonblad fick jag en känsla av att jag läst alla formuleringarna förut, men på engelska. Bläddrade igenom hyphyartikeln i senaste Hip-Hop Connection innan jag insåg att det är en alldeles för musikinriktad tidning för att hon skulle lärt sig något om hiphop där. Sen kom jag på att det var i Complex Magazine (självklart en mode/livsstils-tidning och inte ett musikmagasin) jag läst formuleringarna förut. Aftonbladet - the home of the rewrites (nu när Nunstedt inte kan sno något från den allt uslare Q längre).

CY CY CY

Jag vet inte hur jag gjorde men när jag tråkat mig igenom en telefonkö på 29 platser lyckades jag faktiskt få Glocalnet-servicepersonen att läsa upp det lösenord jag väntat på i nära två veckor. Så helt plötsligt har jag fungerande trådlöst bredband hemma på Storgatan i Gamleby. Och: glöm det, jag har fet kryptering på...

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share