måndag, augusti 07, 2006

Äntligen riktig utrustning

Vet inte om jag gick på Jiggas och Skateboard P:s ursnygga reklamfilmer, men när jag skulle till att fylla år och världens bästa L80 (och även världens bästa farsa) ville uppvakta på 35-årsdagen med en ny dator valde jag en av Hewlett Packards värstingar, hp dv5187. För att göra tömningen av min gamla sönderfallande Dell så smidig som möjligt köpte jag en billig portabel 300 Gb hårddisk för 1.100 kr. På en sån där disk får jag nästan plats med alla mp3-or jag någonsin bränt ut på CD. Med USB1 på den gamla datorn har det stått och tuggat precis hela helgen. Vet inte riktigt hur mycket musik man egentligen bör ha liggande på en 120 Gb laptop?


Jiggas enormt coola reklamfilm, kom först.


Pharrell kanske får jobba mer i reklambranschen nu när "In my Mind" suger?

CY CY CY

Såg ni att Aftonbladet tryckte upp en nyhet om att Reuters hade förfalskat en krigsbild från Libanon? Är det till att kasta mediamuppar i glashuset lite grand, dagen efter att bladet erkänt att Benkows fantasiknäck med Bill Gates med all säkerhet faktiskt var påhittat?

CY CY CY

Har plöjt rätt sjuka mängder tidningar i helgen, för att fördriva tiden medan datorerna stått och tuggat. I YRB bjöds det massor av gött som Nelly Furtado och Sally Toussaint, men som vanligt när jag läst den tidningen försvinner eventuellt innehåll ur medvetandet när jag slår ihop den.

Fader har intervjuer som stannar kvar lite längre, Rick Ross och Juke DJ:s var intressant. I senaste numret får man till och med träffa Sverige-aktuelle geniet Greg Dulli som pratar om sina babyloniska år med puteller, pulver, pipor och piller. Missa honom inte på Debaser på onsdag eller på den stora räkfrossa som vi kallar för EM-festen på torsdag.

Hip-hop Connection kör en stor OutKastgrej som inte känns så exklusiv som de vill göra gällande. Klart intressant grej med HHC är att de intervjuar både Cut Chemist och Jurassic 5 utan att fråga om deras känslor för varandra. Men var lugna: Quote har storyn...

Bästa augustinumret har Wired som med sin story om Rupert Murdoch/MySpace och den roliga sammanställningen av nästan-kärnvapenkrig är riktigt läsvärd.

Jag gillar också senaste numret av Scratch, som allt mer styr bort från tenkiknördfällan och blir den tänkande rapmusikälskarens tidning. Intervjun med Saigon och den med Just Blaze var riktigt intressanta...

CY CY CY

Har dessutom bråkat med mitt nyinköpta trådlösa D-Link, men av någon mystisk anledning vill inte Glocalnets jävla ADSL spela med routern. Har jag berättat hur mycket jag avskyr Glocalnet på länge?

2 kommentarer:

kick ass sa...

cool du är då. med din nya dator alltså.
och jigga, vad duktig han är på sånt där gestikulerande!
snart fyller du år! när kommer du till götelaborgen?

/ kram lillsyrran!

förresten.
tänkte du på att:
sthlm är en lysande prick på världskartan när jigga säger att datorn är finfin att använda om han skulle planera en ny världsturné.

Check Yourselfish sa...

Ja jag tänkte också på det, det vore väl gött med Jigga i Sthlm!? Skummast är giggplutten i Bodö eller var den nu ligger i Nordnorge. Hemma hos Tungtvann liksom?

Jag vet faktiskt inte när jag dyker upp i götet. Dampete och såna är lite dåliga på feedback just nu...

shareknapp

Bookmark and Share