tisdag, augusti 01, 2006

Äntligen augusti

Det är svårt att komma igång med arbeteriet efter semestern, minst sagt. När till och med rostlagning på bilen låter roligt förstår du...

CY CY CY

L80 i bilen med P3:s Storsjöyrefestivalradio på i bilen: "Låter inte Thåström lite bajsnödig?"

CY CY CY

Roligt trick för de långa semesteresorna i bilen: Dödpanna ut ett "vad FINT de gjort här!" varje gång du åker förbi ett grustag; en skrotig gård; ett kalhygge eller en rostig och smutsig industri. Garanterad effekt varje gång.

CY CY CY

Om du har läst senaste numret av tidningen Rocky (kom förra veckan) så har du sett ett helt uppslag med en annons för det västerviksbaserade märket Borka (www.borka.com). De gör snygga kläder, webbsidor och annonser och mannen som står och pekar långfinger med texten "all other brands suck!" är Västerviks fastighetskung Börje Andersson. Han är inte bara en vältränad äldre herre med attityd utan själv engagerad i företaget en bra person på många sätt.

CY CY CY

Ouch. Slutet på femte säsongen av "24" var inte direkt tillrättalagt, åtminstone inte för annat än en fortsättning. Sjätte året lär ha Kina som backdrop...

CY CY CY

Såg att Snook bytt bokningsbolag från Beat Agency till United Stage, där visst Jujus gamle hustlarkung Attila börjat boka. Var nog på tiden. Inget ont om Beat-Emil - tvärsom, han har med lagom varsam hand sett till att Danne&Kihlen fått turnéra sig till en position som bara Looptroop och Timbuk nått tidigare i svensk rap. Det har inneburit att Snook fått spela på allt ifrån studentfester, riktiga rockställen, svenniga lantisdiscon och fritidsgårdsliknande lokaler - allt lika viktigt för ett band som Snook. Ska bli kul att se hur US och Attila kan ta det till nästa nivå...

Li'l Fred chillar med Bigg Bigg Danne på Hultsfred 2006.
foto: DJ Spruttla


CY CY CY

På tal om Snook så är en av låtarna på DJ Shadows kommande (å-så-feta) platta "The Outsider", "Backstage Girl" (uppad 24 juli på Spinemagazine.com) med Phonté från Little Brother, väldigt lik Snooks sound på senaste plattan. Det första jag tänkte på när 'Te öppnar munnen i låten var Kihlen. Lyssna själv! Shadows tredje (man räknar inte "Pre-Emptive Strike" va?) släpps den 19 september om inte alla läcken får Island att tidigarelägga releasen...

CY CY CY

Har jag glömt att säga att jag på något skumt sätt gillar Loobs värvning av Fredrik Olausson? I semifinalserien mellan Färjestad och HV var det en av de mest underhållande inslagen att se glimten i både Fredriks och Humlan Hammarströms ögonvrå varje gång de åkte förbi det lilagula ståplatshatet... Olausson med endast ett fungerande ben var bäst i hela jävla Håve i den matchserien och kan med två manöverdugliga fötter göra storverk i FBK i vinter.

CY CY CY

Jag har räknat ut att jag kan se Looptroop på EM-festen i Göteborg nästa helg. Ska också göra mitt bästa för att inte missa varken Snook (på min 35 årsdag!) eller åtminstone Twilight Singers med Mark Lanegan som gästsångare (!) dagen efter.

CY CY CY

Höll på att glömma att skriva om Beastie Boys på TV4plus inatt. Som promotion för DVD-utgåvan av konsertfilmen "I fuckin shot that" spelade de ett coolt set mest bestående av "Root Down" ovanpå massor av andras beats på Conan O'Brien. Mixmaster Mike har verkligen sparkat liv i Mike D, MCA och Ad-Rock - jag får spasmer i hela kroppen när han lägger "Beats to the Rhyme".
Se det på Youtube direkt!

CY CY CY

Om du vill maila mig så kan du glömma den gamla yahoo-adressen, mailboxen är stängd och oåtkomlig och ingen jävel på Yahoo! vill hjälpa till med problemet. De kanske tyckte att jag spammade dem när jag skrev tre olika mottagare på måfå i mitt klagomail. Använd i stället quoteaddyn till höger här!

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share