onsdag, augusti 30, 2006

Lär känna Nathanial Hörnblowér

I sommarnumret av en tidning som heter Mean Magazine skriver Spike Jonze - långfilms-, reklamfilms-, skatefilms- och videoregissör extra ordinaire - en omistlig intervju med en annan känd regissör, nämligen Nathanial Hörnblowér (intervju i sin helhet, pdf 2,7 MB).

Hörnblowér har regisserat Beastie Boys nya konsertfilm "Awsome - I fuckin shot that" (kika in den superduperfixade siten www.awsomeishotthat.com!), som med fienden DHL:s försorg är på väg till min förstutrapp, as we speak. Har inte sett rullen än, men väl den roliga roliga trailern som ger en rätt bra hint om vad man kan vänta sig...

Du kanske inte hört talas om den schweiz-österrikiske filmskaparen förut, men du kan ha sett honom. Det är samme man som avbröt MTV Video Music Awards 1994 efter att REM fått pris av Mark Messier(!?) och Daisy Fuentes(!!!) för årets videoregi med "Everybody Hurts" (i stället för Beastie Boys Spike Jonzeregisserade och minst lika klassikerklassade video "Sabotage"). Hörnblowér skrek på tyskbruten engelska "diz iz an OUTRÄÄÄGE!" innan han blev utsläpad av MTV:s vakter...

Han ser väldigt mycket ut som en utklädd Adam Yauch aka MCA, by the way.


Illustration: John Park
En av bilderna i Means Hörnblowér-knäck måste visas upp lite extra också, tycker jag. Men wassup med hästfejan egentligen?

Jag bjuder på ett annat äldre omslag från Mean Magazine, när jag ändå håller på...



(Hej Press Stop, jag pratar med er: Ta in den här tidningen nu!)

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share