onsdag, augusti 02, 2006

Långlån och andra erkännanden

Sitter och lyssnar på Christer med Kitty och Morgan (mycket förnamn, no?) på P3 och det handlar om saker man lånat och inte lämnat igen. Jag gjorde en liten mental lista på saker jag lånat ut och förlorat för evigt och en lista för sånt som jag långlånat. De prylar som jag råkat bli ve (som vi säger i Värmland) kommer här:

- Janne Gradwalls bok "krönikor, essäer och artiklar", ägare Micke Pettersson. Ey Mick: Jag behöver den inte längre, Lotti hade ett eget exemplar när vi flyttade ihop.
- Boken "Bordshockeybibeln", också skriven av Janne Gradwall tror jag. Den här lånade jag av Janne Stala i Karlstad 1991. Om Janne (Stala. allså - inte Gradwall) vill ha tillbaks den så går det utmärkt. Jag är klar.
- Morcheebas skiva "Big Calm" som jag lånade av Niklas Jansson samma dag som Niklas lånade mitt ovärderliga exemplar av Grand Royal Magazine nr 2 (ni vet den med Lee "Scratch" Perry på omslaget?), gissningsvis runt 1997. Niklas: Du får tillbaka CD:n när jag får tidningen. Deal?
- Gus Östbergs syrra Anna lånade 1995 ut en liten Panasonic-diktafon som vi skulle använda när vi gjorde Groover på K103. Jag misstänker att Anna lärt sig leva utan diktafonen vid det här laget, men jag använder den ganska ofta i mitt jobb så här skulle jag gärna lösa frågan ekonomiskt om det går.
- En av Rough Trades boxar med postpunk, typ. Jahn-Ehrich Klühgerlandt är ägaren och honom har jag knappt sett sen en eftermiddag på Borås Zoo i september 2004.
- Jag har ett NHL-spel till Sony Playstation (alltså inte PS2) som jag ärligt talat inte vet vem som äger. Stoffe "Krobbe" Berggren lånade mig spelet, men han hade också lånat det av någons brorsa. Hursomhelst så använder jag inte Sony Playstation längre och jag är helt klart redo att lämna tillbaka spelet om jag bara visste till vem...

Sen har vi en tragisk liten lista med saker jag långlånat och sen tappat bort. Jag kan alltså inte lämna igen de här prylarna...
- "The Best of The Clash vol 1", blev snodd i ett bilinbrott i Hultsfred i augusti 2001. Micke P utlånare även här.
- Den snygga grönbruna gubbkepsen med nåt slags subtilt rutstrukturmönster som jag lånade av syrran i våras. Sorry Kick, men den försvann när jag reppade kommunen på en tåguppvisning i maj.
- Jag erkänner: det här är inte snyggt, men jag är ärlig åtminstone. När jag slutade som kårmupp på Göteborgs förenade 1997 "glömde" jag att nämna att jag råkat tappa min bärbara Mac Powerbook och att den inte var sig lik efter det. Bland annat tror jag att hårddisken blev skev och skadad. Jag kan lämna igen den nu, men den är nog inte värd så mycket tio år senare och med ett spräckt hörn.

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share