tisdag, augusti 15, 2006

Inget är lägre än Glocalnet

Sällan har en reklamkåppy haft så fel men ändå helrätt som när Glocalnet gjorde sina reklamfilmer om de låga, låga, låga priserna (eller egentligen den låga servicenivån, naturligtvis).

När jag på måndagen förra veckan skulle mixtra ihop mina nya datamojänger med det trådlösa nätverket och äntligen (efter att ha stått i telefonkö tre gånger - det kopplar lägligt nog ner när man avancerat 23 nummer till plats nummer ett i kön - och totalt 55 minuter) kom fram till en kundtjänstare så fick jag så bra råd med omkonfigurering av Speedtouchmodemet att alltihop slutade med att inte mitt ADSL-modem längre alls fungerar.

Nu behövde jag nämligen ett nytt lösenord som de VERKLIGEN inte kunde läsa upp på telefon, SMS:a, maila eller ens faxa till mig. Jag skulle få det på snigelpost om några dagar. Nu har det gått åtta dagar och miffona har fortfarande inte orkat förse mig med det nödvändiga lösenordet.

Lotti lovade mig en gång förra året att jag aldrig mer skulle behöva prata med Glocalnet, men av någon anledning så glömde jag bort det förra veckan. Mitt hat är gränslöst och nu när nationer kan förklara krig mot politiska partier, så borde väl en blogg kunna förklara krig mot ett företag?

CY CY CY

Friidrotts-EM i Göteborg var roligt och häftigt, långt över förväntningarna. När Sanna Kallur vann guld på korta häcken stod varenda hårstrå på kroppen rakt ut i en gigantisk rysning för den fanatiska publikreaktionen. Mycket annat var också roligt, men jag ångrar lite att vi inte stod på bättre för att hinna fram till Twilight Singers gig på frihamnsscenen. Greg Dulli och Mark Lanegan var visst inte helt nöjda med den glesa publiken, så de två tre extranummer som jag tänkt se blev till inget. Sen regnade Looptroop bort och resten kändes som om det kunde kvitta...

CY CY CY

Patrik Sjöberg, bla bla bla, Sven Melander, nä Nylander ska det visst vara, bla bla bla, kvällsisarna har haft EM-fest i dagarna tre nu... Erik Hörstadius och Hanne Kjöller sätter det hela i ett sammanhang idag, även om jag faktiskt tycker att Expressen kör drogliberala stajlen och DN den dumma-dumma-polisen-stilen lite väl långt. Koksandet i Kändissverige är ett stort medieproblem för om de skulle outa och sen bojkotta alla kolatorskar så skulle det inte bli varken några fredagsbilagor eller kändisfestmingelreportage i fortsättningen.

Det är klart att hycklande idrottare - "Ren idrott", joru - ska fläkas ut i all sin sjaskighet, men hand upp alla som trodde att Sjöberg körde renlevnadsdiet? Snacka dock om att fjärde mannen är körd nu. Emigrering på gång?

CY CY CY

Gitmo på svt i söndags måste vara årets TV-upplevelse hittills. Hoppas att Variety-reccen från Rehlin är en indikation på att även amerikaner kommer att få se filmen?

CY CY CY

Känner på mig att kvällens P3-live med Little Brother kan bli årets radioupplevelse faktiskt. Statik & Nat Ill är väl danskarna som jag är lite nyfiken på? Det brukar gå att lyssna en vecka efter programmet på webben för er som inte har chansen ikväll...

CY CY CY

Shawnnas Block MusicAvdelningen "sist-på-bollen": Shawnnas platta "Block Music" är riktigt het och jag har sent omsider även insett att Ludacris senaste "Red Light District" är fullt i klass med hans andra tre album på Def Jam.

Ludas nya platta "Release Therapy" i höst är redan efterlängtad.

CY CY CY


Rick Ro$$ däremot...

CY CY CY

Jag gjorde en (nästan) improviserad überviktig presentation på jobbet förra veckan och lyckades till och med få amerikanen att skratta flera gånger. Det är rätt gött när man ibland kommer på varför man får betalt varje månad...

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share