lördag, augusti 26, 2006

Hallå, ska det vara så här?

Har jobbat mer eller mindre dygnet runt i några veckor nu och kom till slut äntligen upp för luft igår kväll. Ska det vara så? Va? Ska det? Det firade jag med några pilsner och en DVD, så blygsamma krav på firande har jag...

Såg därmed äntligen "Million Dollar Baby" med Hilary Swank och Clintan, som är en av åtta nyinköpta långfiler som jag ännu inte hunnit kolla in. Den var hemskt fin. Andra "nya" (kom igen, Tjust bio visar bara film på söndagar och Palladium i Västervik är inte en premiärbiograf om man säger så) filmer jag inte hunnit se är: "Closer", "Crash", "Layer Cake" och "A History of Violence". Men nu ger jag mig strax ner i nästa deadlinegruva, så det lär nog inte bli denna helgen heller.

CY CY CY

Och nej, det där är inte resultatet av att jag fått snurr på Bittorrent på min nya dator.

CY CY CY

Såg ni Lupe Fiascos nya Neptunesproducerade video "I got cha"? Beatet är hemskt vekt och Pharrell har inte varit i en så djup formsvacka med sin utgivning - glöm inte hans hemska "In my Mind" i den långa svansen nu! - sedan han 1998 brottade ner oss med Noreagas "Superthug" och en bortglömd MC Lyte låt som jag, ja, glömt namnet på.

Det som är extra kul med den här videon är att att de inte brytt sig om att synka stackars Lupes feja med musiken. Ibland får jag känslan att någon bestämt sig för att sabotera Fiascos väg mot världstoppen. Men vem är mäktigare än Jigga som bestämt sig för motsatsen?



Den förhandskopia av "Food & Liquor" som läckte ut på webben så länge sedan som i april tyder på att Lupe Fiasco mycket väl kunde varit störst i världen i augusti 2006, men om varje ny trist låt som "I got cha" motsvaras av en enormt bra ny låt som exempelvis "Daydream" med Jill Scott (som Soullounge länkade till den 8 augusti) så finns det fortfarande hopp för Lupe Fiasco.

CY CY CY

Har bokat in mig på gröna kortet-kursen nästa vecka, så sen blir det riktiga golfbanor i stället för pay and play-varianterna med lågpriskänsla. Jag vet vad jag har siktet inställt på, men jag inte riktigt berätta.

CY CY CY

På lördagsförmiddagar är det Entourage-repriser på Canal+ och idag var det Aquamansion-avsnittet, där man får en fin inblick i ett pyamasparty på Playboy Mansion. Johnny Dramas Ralph Macchio-relaterade problem att följa med är bland det roligaste i hela serien.

- Hey E! I just got off the phone with Hef. The good news is that I just sold Playboy-TV to North Korea, Kim Yung-Il loves "Night Calls", the bad news is that Johnny Drama is banned from the Playboy Mansion for life.
- Damn it! You hold as much weight in this business as Lara Flynn Boyle, Ari!

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share