torsdag, juli 20, 2006

'Ye är i stan och jag med!

Om Kanyes konsert på Stockholm Jazz i kväll är hälften så bra och har en tredjedel så många musiker som DVD:n "Late Orchestration" så kommer torsdagen den 20 juli att bli svår att glömma. Ska försöka direktrapportera med min nyfunna mobilstyrning här på bloggen ikväll...

CY CY CY

Såg äntligen "Chapelles Block Party" igår. Fan vad skön Daves idé att bussa in folk från hans egen hemstad blev... Bland musiken var Jill Scott och Roots med Big Daddy Kane bäst tycker jag. Fugees (ja, framför allt L-Boogie såklart) lät himmelskt, även om man hellre hade hört "Cowboys", "Fu-Ge-La" eller till och med "Ready or Not" i stället för "Killing me Softly". Erykah och Common kunde man ha fått se mer av, Black Star är inget kul med Talibs röst förstörd och ljudet på Dead Prez var för sunkit. Divan Kanye gjorde inte sitt yttersta i regnet vad det verkar och det är väl kvällens enda orosmoment - regnar det över Skeppsholmen kan det bli lite segt.

CY CY CY

Hann med 18 hål golf igår också och nu märker ni att det är ledigt från jobbet igen. Har till och med hunnit läsa det tvåhundrade numret av Source som med ny ledning försöker ställa allt tillrätta efter eländet med Ray Benzino. Tidningen är riktigt riktigt bra, men man vore ju inte Fredde Blom om man inte gnällde. Så jag stör mig dels på att de försöker be om ursäkt för gamla oförätter (Eminem hjälteförklarad på flera ställen och Kanyes "College Dropout" får en ny chans att förtjäna sina fem mickar). Let bygones be bygones för helvete. Det andra som irriterar är att flera bilder i tidningen är oskarpa, hur fan kan det hända?

CY CY CY

Eftersom jag inte kommer att recensera Jurassic 5:s kommande platta "Feedback" i Quote kan jag skriva några korta ord om den här: Det är lite svårt att finna dem, men med "Where We At" och några andra låtar har J5 - utan Cut Chemist hjälp - gjort några av sina allra bästa låtar någonsin. Jag tycker till och med att Scott Storch-låten är fet. Lite kasst att sprida ut att Mos Def ska vara med på skivan (kolla Spine i början av juni), för att sen bara ha honom med på en skit.

Jag lyckades med en hårsmån undvika att bli osams med Zaakir i förrgår by the way.

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share