måndag, juli 17, 2006

Fortfarande ingen riktig semester

Fick åka in på jobbet igår - på en söndag - för att fixa till lite viktigheter. Idag har jag mest svarat på telefonfrågor från media och ännu är jag inte helt klar med frilansutläggen som jag borde klarat av i början på förra veckan (om inte blågrönalger ramlat in på agendans topplista lite oväntat).

Lotti håller på att bränna en säkring över min tjänstvillighet och kommer vi inte iväg från Gamleby idag misstänker jag att hon åker utan mig. Det lär nog alltså inte bli någon lång blogg idag.

CY CY CY

Jag följde med L80 på en sväng genom Visfestivalen i lördags och jag tror att jag håller på att bli folkskygg, för det var som att glänta på porten till helvetet att trängas med alla kretiner precis utanför mitt jobb. Vilken hemsk jävla uppfinning stadfester är!

CY CY CY

Ska man säga nåt om krigshandlingarna i Israel, Palestina och Libanon så måste det ändå vara att det är märkligt att just svenska ungdomsförbundspolitiker som bäst vet hur man ska lösa konflikten och inte de som lever i regionen. Och allra bäst råd vet som vanligt de med palestinasjal. Jag tycker förresten att de som kanske minst behöver "räddas" av svenska UD är de som både samlar pengar till Hamas och Hizbollah och nu sitter i Beirut och är förvånad över att aggressionen drabbar dem. Ja, jag tänker på en känd svensk rappare som varit med i media de senaste dagarna.

CY CY CY

Jag har köpt en ny mobil, Sony Ericsson V600i. Eller köpt och köpt, Telenor slängde den efter mig eftersom den var brandad med Vodafone-loggan som ingen vill ha längre. Allra bäst med hela grejen är att äntligen efter 13 års mobilabonnemang slippa Telia Mobile, en usel avdelning av ett uselt företag. Gamla vanliga numret gäller dock fortfarande...

CY CY CY

I morgon ska jag intervjua en amerikansk grupp som jag skrev landets första intervju med redan för nio år sedan. Då var det lite av en dröm att träffa dem, idag försöker jag komma på sätt att inte säga för elaka saker till en grupp som tappat nästan allt.

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share