torsdag, juni 08, 2006

Twilight Singers till Sverige

Greg Dulli har den oerhörda vänligheten att komma till Sverige för att uppträda med sitt Twilight Singers på min 35-årsdag. Och dagen efter spelar han på EM-festen i Göteborg. Och som av en händelse kommer jag också att vara på Friidrotts-EM i Göteborg samma dag!

Twilight Singers 2006-08-09 Stockholm, Debaser
Twilight Singers 2006-08-10 Göteborg, EM-festen


Därmed behöver jag inte ränna runt halva Europa för att få se dem i sommar, vilket säkert kan glädja åtminstone Lotti.

Tack också Martin Persson, för tipset!

Jag har skaffat mig "Powder Burns" nu, men inte hunnit lyssna särskilt mycket i all tokig stress som varit de senaste dagarna. Det låter som vanligt ytterst angeläget när Greg sjunger, ska ta och lyssna vad det är han sjunger om också strax...

Måste ju slänga in en YouTubeDulli och Twilight Singers "Black is the Color of my True Love's Hair/Time of the Season" (var de på musikmässan Noorderslag/Eurosonic i Groningen i Holland? Ser ut så...) också:



Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share