tisdag, juni 20, 2006

Spring på stället!

Jag har inget emot om Becks och Rooney följer minsta motståndets lag för att inte behöva möta Tyskland i åttondelen. Det hade varit kul att se Sverige förlänga sviten mot the English, men Tyskland kommer vi inte att rubba. Inte ens med en frisk och formtoppad Zlatan. Detta om detta. Uj, vad nervöst det blir!

CY CY CY

"Glömde" visst skriva om Gnarls Barkley nedan och det var nog för att de inte lyckades piska upp några som helst känslor hos mig med sin hultsfredskonsert. Ska nagelfara skivan igen för att klura på om låtarna helt enkelt inte håller, eller om det var kombinationen festivaltröttma och risigt Pampasljud som sabbade upplevelsen.

CY CY CY

En skiva som jag bara hört fyra låtar ifrån, men jag ändå tror kommer att hålla är Spotrunnaz kommande "Spotless". Erkänner utan omsvep att jag haft ett ljummet förhållande till Miki&Moes senaste skivor, men fina pappa-son-skildringen "The Last Remain" med Timbuken och grymt svängiga "What's Goin' On" med Masayah är bland det bästa jag hört med Spotrunnaz. Lovar gott, även om jag inte vet riktigt när plattan ska släppas.

CY CY CY

Eller hur att vi trodde att man kunde vänta ända tills nu med att boka hotellrum i Göteborg när Robbie Williams spelar nästa helg. Ibland vet jag inte vad jag tänker med...

6 kommentarer:

Hans sa...

Jag försökte boka rum (åt min kusin) redan för 3 månader sen, men det var kört redan då..

Hej förresten, Hans här, gammal MM-are du vet..

Låtti sa...

Skönt att höra att det redan var kört första gången jag kom och tänka på det.. Ännu skönare nu när det visar sig att Blomstret har ett möte kl 8 på måndag morgon, och att ni kommer vara tvugna att ägna natten åt bilkörning..

Check Yourselfish sa...

Tjena Hans, misstänkte att det var vi som tänkte småstadsaktigt. Kul att höra av dig!

Och - ja - det är ju kul med chefer som berättar var man ska vara och när. Tre arbetsdagar (semester inräknat) före det inträffar.

kick ass sa...

menmenmen

känner du ingen i götet som ni kan slagga hos?

eller måste man sluta sova över hos kompisar när man har fått jobb och får samma summa pengar i slutet av varje månad?

Check Yourselfish sa...

Jomenvisst kan man sova hos kompisar, som man INTE går på konserten ihop med?

Det är faktiskt en naturlag som gör att man slutar med det när månadslönen lämnar ett permanent spår på bankboken.

Desstuom så måste ju tydligen jag jobba och vara på möte i Västervik klockan 08 dagen efter, så det hade ju ändå blivit en kort nattsömn...

kick ass sa...

klart man kan sova hos kompisar som inte är med på arrangemanget

det är därför man har kompisar!

shareknapp

Bookmark and Share