torsdag, juni 01, 2006

Och nu till något h-e-l-t annorlunda

Snook - "Älskling jag är hemma nu", 44:39 in i Snooks framträdande, i andra timmen av P3 Musikjournalens livesändning från igår är NÅGONTING ANNAT.

Danne Adams-Ray gör något som jag tror gör ganska ont där och jag beundrar både honom och Kihlen på ett sätt som jag nästan inte beundrat musiker utanför den heliga tre-enigheten Slug-Dulli-Lynott innan.

Jag skrev det här på Check Yourselfish redan den 14 januari och jag säger det igen: Snooks nya platta "Är", eller framför allt, musiken från Snooks nya skiva - helt lös och ledig spelad live - låter som ingenting du hört innan. Tror du något annat så hör du fel.

Jag gillar Musikjournalen Live och Hello Saferide-Annika är extremt trivsam att lyssna på i all sin norrländska lågtempocharm.

Men boys: Jag har för mig att det var Putte, Ilvonen och Bobby som kröp under golvet och ingen av dem jobbar på någon miljöstyrelse. De reppar den praktiska arbetsgruppen på Hultsfredsfestivalen...

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share