måndag, juni 19, 2006

Med hes röst: Orkar inte

Semester i bara två dagar och nästan konkurs i mailboxen, 87 olästa med spam oräknade. Det borde väl folk förstå att jag är i Hultsfred och slarvar?

CY CY CY

Hultsfred alltså? Det blev ungefär som jag trodde: lite för slö för att se på mycket konserter, men såg ändå klart fler än förra året. Vad var bäst?
+ Timbuk & Damn! - vilken hetta!
+ Snook - behöver jag säga att Jonna Simas recension var en stinkande hög med skit?
+ Sverige - Paraguay - Tack Ljungan, luften hade gått ut ur Hultsfredsballongen utan dig.
+ DJ A-Trak, snarare än Diplo, tyckte jag det såg ut och lät som...
+ Tingsek som gästade Apokryferna (dvs stora delar av Damn!) med den äran. Vilken sångröst!
+ Up Hygh, som trots gles publik gjorde sitt jobb.
+ Skåne-Johan Karlssons avslutning på Hässleholmsgiget i Atlantis, vilken popstar han är!
+ turen till Hagadal på lördagsmorgonen, L80 räddade mitt liv, eller åtminstone sista festivaldag.

Sämst då?
- Cunninlynguists var verkligen inte kul.
- Ayesha och hennes hemska kompis när de gästade Apokryferna.
- barpriserna är verkligen brutala, 2.000 pix försvann hysteriskt fort i år.
- stackarna som försökte spela efter Diplo vs A-Trak, ni gjorde bort er. Åtminstone kunde ni väl ha struntat i att köra TI "What You Know" direkt efteråt när de också spelat den?

Mycket annat var inte värt mer än en axelryckning och ett "kul att ni kör". Om den bedrövliga Babyshambles-farsen tycker jag så här: ???

CY CY CY

Måste dock erkänna att jag inte riktigt kände igen mitt gamla Hultsfred med alla sponsorer över-jävla-allt, men jag antar att det är skönt med ca$h på kontot. Den ständigt lika läsvärde som rolige Jerry Prütz (ni har väl inte missat hans blogg listan?) skriver det bäst i Corren idag: Vad vill Rockparty?

CY CY CY

En bra grej med Hultsfred är dock att hur jäkla aprak man än är, så är alltid Fredrik Virtanen fullare. Och till dig som jag gav min Helt Off-vinyl-dublett, jag minns dig inte, men hoppas du gillar skivan! Lucköppning av fredagsnatten i kommentarerna, om ni vill.

CY CY CY

Min egen festivallördag blev en lugn och rätt avslagen affär. Jag höll en strikt water-only diet hela dagen och körde hem till Gamleby vid ett-hugget på natten. Kan nog inte beskriva hur skönt det var att vakna i sin egen svala säng i stället för i ångestens högborg - Hultsfredssöndan. Kungen av tvådagarssmällan är rätt glad över hela den där "oh, vad mogen jag är-känslan" på svennejobbet idag...

CY CY CY

Kanske, jag säger kanske, blev jag lite övertygad om husvagnens poänger när vi fick låna Helene-å-Tomas Adria till Hultsfred. Husvagnscampingen är hursomhelst riktigt trevlig, nära och bra.

CY CY CY

Sverige-England-peppen börjar EXAKT nu.

8 kommentarer:

kick ass sa...

amen herregud! får hon betalt för att skriva på aftonblaskan eller betalar hon för att få vara kvar?

Johan sa...

Saknar kommentarer om Org & Larran samt Gnarls Knasig för oss som inte var där!

Slöve sa...

Du gav din dublett till Jonte Pernholm för att han var så snäll och höll i dina skivor medan du pissade. Helt värd deal måste jag säga.

Check Yourselfish sa...

Syrran: Per Hägred hade rätt.

Johan: Jag var tråkfredde och stack hem precis när Lizzylarge&Org12 och resten av lördagsnattens "svenska" rap (Spotrunnaz, Supersci och J-Ro) började. Kan inget säga om dem, förutom att jag misstänker att The Rapper gästade.

Gnarls B var en liten besvikelse och anledningen till att jag lägligt nog inte skrev nåt om det var för att jag inte visste varför det kändes som en besvikelse när jag gick därifrån. I efterhand känns det som att de borde gjort ett mindre Gnarls Barkley-centrerat låtset, Cee-Lo kunde vävt in några gamla solo- eller Goodie Mob-låtar och de kunde kört nån mer oväntad cover. Men det är klart de var bra, nånstans mellan "kul att ni kör" och "bäst".

Slöve: Lucköppning! Tackar! Bra deal, tycker jag också.

kick ass sa...

men förresten,

konkurs i mailboxen - borde inte det innebära att den är tom, slut, inget kvar?

Check Yourselfish sa...

Systern: Jag tänkte faktiskt på att ordet konkurs passade illa när jag hörde ett citat på radion förut - när något svämmar över eller nästan sprängs, då är "överhettad" eller liknande mer passligt - men mindre drastiskt. Ska tänka lite på det där...

Anonym sa...

Hej Fredrik!
Tack för det snälla och fina orden och för att du oxå reagerat. minns att vi pratade om detta för typ 6 år sedan eller nåt, att nu hade man nåt taket vad gäller spons, vad fel vi hade. ha det så och hör gärna av dig

Jerry sa...

Jerry Prütz skrev nedan alltså...missade en knapp...finns på jerry@sunkit.com

shareknapp

Bookmark and Share