tisdag, maj 23, 2006

Jörgen och idioterna

Borde skrivit en maffig hyllning till Jörgen Jönsson redan i söndags då hans vinnarskalle och extrema spelintelligens var starkt bidragande till ännu ett hockeyguld säsongen 2005-06. Men jag orkade inte. Hur som helst är det Jörgen och inte Kenny som borde vunnit Guldpucken, guldhjälmen, guldklubban och alla andra hockeyprylar gjutna i guld som man kan ge till en hockeyspelare. Men han är först i världen med att samma år vinna OS, VM och inhemskt mästerskap. Ingen kan någonsin ta ifrån Jörgen den prestationen. Frågan är om någon ens kan komma att återupprepa den?

CY CY CY

Märke ni förresten att Hockeylandslaget har fått en egen omvänd Henke Larsson?

Medan Henke alltid inleder alla svar (även de jakande) med ett knarrande "...Näää" svarade Niklas Kronwall på alla frågor med att på ett hysteriskt fult - men roligt - sätt klämma in en liten kort "ja" i alla sina meningar. Ibland flera per mening. Det lät som om han resonerade med sig själv och sig själv.

CY CY CY

Jag har en privat mobiltelefon (Sony Ericsson z1010) som trots att Ericsson servat den två gånger vägrar hoppa över i vanlig 2G-gsm när 3G-täckningen här på landet fallerar. Det innebär att jag oftast inte hör att någon vill prata med mig och att minst varannat samtal bryts mitt i. Sen har jag en jobbmobil (Siemens SGH-X100) som fått tuppjuck och låser sig ungefär var tredje gång när telefonen ringer. Men brevlådan i plåt som hänger på husväggen fungerar i alla fall.

CY CY CY

Zlatan går på K1-gala och dricker med Stureplansäcklen. Jag tror att vi börjar förlora den grabben nu.

CY CY CY

Jag håller på att bli beordrad att jobba under Hultsfredsfestivalen och när man läser nyheten om den mest spekulativa och töntiga bokningen i festivalens historia kanske det är lika bra? Hoppas ni hörde Close Up-Robban Becirovics sågning av Lordi på morron-TV igår: "Vad kommer härnäst? Axelpuffar?" Ja, jag skulle vilja ha hört diskussionen när JP försökte övertyga Janne och Nicke om hur bra det vore med Lordi på Hultsfred. Kul för Skrikan dock.

Och Smif'n'Wessun är inspirerat, även om det känns lite väntat efter förra årets Boot-campare Sean Price...

Man kan aldrig fronta på Timbuk & Damn! som är landets enda liveband värt namnet. Men vem sitter just nu - i mitten av maj 2006 - och drömmer om att få se Petter?

Och Lou Reed? Är det någon i Hultsfreds målgrupp som någonsin ägt en VU- eller Reedplatta? Och har inte bokarna hört talas om hur överjävligt usel Reed är live?

CY CY CY

Speaking of Close-Up förresten: Jag hade inte sett "Some Kind of Monster" om Metallicas terapeutbehandling före söndagens TV-sändning och det var skoj att se Martin Carlsson flimra förbi i en så grymt bra rulle. Herr Shania Twain, Bob Rock, tog alltså betalt 250.000 kr i månaden för sina obefintliga producenttjänster, medan James Hetfield var på torken i ett år? Bra bizniz.

CY CY CY

Hela Melodifestivalen är så eländig att jag gick och lade mig vid tiotiden i lördags kväll. Snacka om att ta konsekvenserna av sina åsikter.

CY CY CY

Telefonförsäljare? Idioter. Telefonförsäljare som säljer plats i telefonkataloger? Kretiner.

CY CY CY

Ska kvällens speedwaymatch på Ljungheden regna bort? Bettingen här på kontoret är i full gång. Mina pengar ligger på inställt...

CY CY CY

Människor Idioter som kör om i 70km/h på 30-sträckor borde avrättas. Jag kan ställa upp på galgberget med huvan om det behövs.

6 kommentarer:

marij sa...

Zlatan är väl aldrig varit blyg för lite blonda bombnedslag samt kleti och pleti runt om stureplan kära Fredrik ;) varför denna upprördhet nu?

kick ass sa...

zlatan gör som han vill tycker jag bara jag slipper läsa det i tidningen varje förbannade dag. däremot är det himla kul att se honom göra saker med fotbollar som inte alla andra har självförtroende att göra!

å h-fred då. jag missar nog den festen. det är tyvärr inte den första festen jag missar iår men garanterat den största..

Check Yourselfish sa...

marij: Jag hade inte tyckt att det kändes så sunkigt om han inte hade gått på K1 också samma kväll. Nu hängde han med de där slemma snubbarna och lät sig utnyttjas för deras äckliga krogar, webbsidor, bimbotidningar och andra skumraskaffärer. Det är klart att sportsnubbarna förr eller senare blir Brolin, men det hade varit skönt med senare i hans fall. Varför går han inte på Street eller nån sunkig reggetonklubb i stället? Och jag missunnar honom inte blondiner, missuppfatta mig inte.

Sis: Jag missar också Hultsfred iår, åtminstone de första dagarna. Ska sköta en fett hemlig grej och är beordrad att jobba torsdag och fredag...

Marij sa...

Freddy, Du låter lite bitter.
Hade du verkligen tackat nej att vara Zlatan sidekick med lite blonda päronformade kvinnor i knät och en drink av det finare slaget i andra näven? ÅÅhnej!

Men helt klart, jag hade velat sett mr Z gå på nån svartklubb i rågsved alt sunkhak på fridhemsplan med en halvliter öl för 19 kronor i handen. det hade varit lite oväntat!

Check Yourselfish sa...

En utekväll med Zlatan vore nog kul, men sillis-bruttorna behöver inte jobba sig för min skull.

Jag bor ju på landet och kan ju inte räknas som en expert på stureplanskrogar, eller folk som hänger där, men när jag var på Spy Bar (Sundevall-versionen) i mars tyckte jag att det var långt över min toleransnivå vad gäller spänniga snubbar med glansiga skjortor och flamsiga brudar med kladdigt sminkt. Och då är ändå nya spyan mer en slags söderkrog för folk som hatar Stureplan. Jag stannar hellre hemma och låter bitter, haha.

marij sa...

hahaha Spybar släpper inte in E-type numera, bara det får mig att se Spybar med helt nya ögon !

shareknapp

Bookmark and Share