söndag, maj 21, 2006

Jag tror på VM-guld

För Sverige alltså.

I ishockey.

Första gången sen jag flyttade till Hultsfred 1999 kan jag iår följa Viasats hockey-VM och jag gillar det. Följden är att jag inte orkar hänga med i Stanley Cup-slutspelet alls och att jag motvilligt måste erkänna att Claes Runheim, Peter Henriksson och Åke Unger håller minst lika hög klass som de tunga sportprofilerna på SVT och Canal+ som jag tidigare hållit som bänkmärke.

Inte ens Jörgen Jönsson-hatare (och usla hockeyanalytiker) som Per Bjurman skulle kunnat dissa Jörgens enorma uppvisning i VM-semin igår. Det var det överjävligaste jag sett av Jönsson sen den där underbara SM-semin i Jerusalemköping när jag fick hjärtflimmer av spänningen...

Bröderna Jönsson, Ronnie Sundin, Kronwall och Zäta plockar den unika dubbeltiteln om en liten stund och det är Honken och Jörgen som med fint bistånd av Micke Samuelsson och Franzén som varit tungan på vågen.

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share