onsdag, maj 17, 2006

Ibland är det kul med blogg

Det är lite upp och ner med lusten att blogga. Ibland har jag massor av supergenomtänkta åsikter om extremt angelägna ämnen, men inte tiden att knattra ner dem här. Ibland är det nästan tvärsom: hjärnan är tom och mer eller mindre avstängd av olika skäl, men jag är sugen på att skriva för skrivandets skull. Vilken period jag är mitt i just nu får ni fundera på själva...
- - -

Såg att Rigges klass på Berghs School of Communication gör en Rockopera som heter Free Life. Verkar lagom galet och kul för att man faktiskt ska ta det på allvar. Kolla in Free Life här och läs om projektet på Resumé.
- - -

Hittade en utmärkt CD-rea igår när jag skulle smita in på El-Giganten för att köpa brännskivor. Tre gigantiska (vad annars) lådor fulla med en brokig samling plattor, alla för 49 kr. Bland omöjligheter som "Drängarnas bästa" och Michael Learns To Rocks (de lärde sig aldrig va?) hela backkatalog fanns det massor av guldkorn.

Jag köpte dubbel-CD-specialutgåvan av "3 Feet High and Rising" (med massor av fint och svåråtkomligt bonusmaterial på extraskivan), Beanie Sigels lite underskattade "The Reason" från 2001 och toppade med att nostalgitrippa med Happy Mondays "Greatest Hits". På med den långärmade tishörten och pösjeansen!

- - -

Har jag skrivit att jag fått jobb året ut förresten?

- - -

Nu börjar Ring P1 på radion, vi är tydligen fler som älskar det programmet? Gårdagens barnlön-fråga är fortfarande aktuell både i dagens program och på nätet. Läs Ring P1-bloggen!

Inga kommentarer:

shareknapp

Bookmark and Share