lördag, maj 27, 2006

Hade tänkt ta en paus...

...och kolla på den engelska versionen av TV4:s Matchen, när TV6 utannonserat programmet "Soccer Aid" på lördagskvällen klockan 19.00. Detta eftersom Andreas Nordström på Expressen häromdan sågat Matchen med hänvisning till att just den engelska versionen med Robbie Williams skulle vara mycket bättre.

Men någon slags idioti på Viasat slängde in American Dad i bandmaskinen i stället.

Vilket visade sig vara kvällens välsignelse, för i en förvirrad kanalslalom sprang jag i stället på jazzpianisten Anders Widmarks serie Album, ikväll med Peshi som gästsolist och intervjuobjekt!

Peshi fick utmärkt komphjälp från Widmarks trio och hennes låtar från fjolårets debutskiva låter till och med bättre med en mer avskalad inramning. Jag gillar också Anders Widmarks naiva frågor och självklara sätt att driva programmet framåt.

Missa inte repiserna den 28 (SVT2 10:45) och 31 maj (SVT2 23:45), eller titta på programmet direkt på SVTs allt mer utmärkta webbsida.

3 kommentarer:

kick ass sa...

det där verkar ju hända jämt!

eller ialla fall lite då och då.

sist som jag satt och kollade what else was on tv hamnade jag på det där radio/tv-programmet med en intervjuare på engelska och 2 eller 3 gäster. vad är det det heter nu igen. a skit samma. peshi var iaf med så jag stannade kvar och kollade.

go peshi!

Check Yourselfish sa...

Jag fattar iofs verkligen inte vilket program som är både ett radio- och TV-program där man pratar engelska, men det spelar kanske mindre roll...

Peshi var bra och riktigt pedagogisk när Widmark frågade de dummaste frågorna hursomhelst.

Låttis sa...

tror typ att det kan vara UR's program där man bjuder in svenska artister/kändisar och intervjuar dom på engelska.. , har för mig att de har ett som heter typ "livingroom". UR överaskar ständigt...

shareknapp

Bookmark and Share