torsdag, maj 25, 2006

Ensam kristiflyg långt över deadline

Lotti pallar inte riktigt med när jag blir deadlinemanisk och nu har jag brottats med ett gäng texter (OK det är 13 st och ingen är klar) en stor del av min lediga tid i flera veckor. Alltså drog hon till päronen med ursäkten att det var Mors dag på ingång och jag sitter fast vid datorn med diverse rapskivor roterande i CD-växlaren på full volym och folköl som tröst.

Men hon kommer ju hem snart och jag tänker lite på såna som inte får sina förhållanden att hålla. Än en gång är jag glad över att bo här ute i närheten av ingenstans.

CY CY CY

Såg ni Sverige spela nån slags långbollsidioti i full storm på TV3 förut? Kim Källström slet sig in i startelvan är min okvallade gissning. Ullevipubliken buade som vanligt. Fotbollspeppen ökar ändå.

CY CY CY

Hade jag jobbat som presschef i Hultsfred hade jag säkerligen tjurat och klagat på Donnie Donuts senaste bloggpost, Hultsfred dementerar rykte om usla artister. Men jag skrattar så jag grinar. "Sveriges roligaste blogg" skrev Expressens kultursida igår om Kinky Afro, efter att ha citerat den så mitt i prick-träffande posten om Politiska bloggare = mänsklig andrasortering.

Det är ingen blogg, det är ett elektroniskt livsstilsmagasin. Sveriges roligaste elektroniska livsstilsmagasin.

CY CY CY

Hultsfreds program är inte särskilt starkt ur ett historiskt perspektiv och jag har lite sånt. Det är framför allt ovanligt mycket skräp på Hawaii i år. Om jag hinner komma iväg så finns det ändå som vanligt massor av bra artister att se på nästan alla scener, hand upp alla som sett fler än 5 konserter på en festivalkväll?

CY CY CY

Färjestadsfavoriten Per Ledin i TV4:s Matchen visade sig från sin mest sociala, men samtidigt mest infantila, sida när han petade på Olle Sarri i poolrummet och sa: "Öööh Segemyhr!".

Sarri, en slags konstnärssjäl med ganska skör framtoning, övervägde nog att ställa sig upp och säga: "Jag spelade faktiskt inte Segemyhr och du kan kalla mig Olle!", innan han kom på att han var en skör kulturkille och att Ledin var en av de tuffa sportkillarna i skolkorridoren.

Ledin å sin sida menade garanterat inget illa utan ville bara konversera på sitt eget västerbottenvis och gick vidare till Patrick Ekwall, som placerat sig ifred lite vid sidan av, som han tilltalade med "Ööh, Ekwall, läget? Det verkar vara ett bra jobb att va på TV4-sporten, man kanske skulle börja där?"

Serien är rätt kul, det är kul att bese fåfänge Ekwall, JustD-favoriten Pedda, självpåtagne pajasen Dogge och alla hjältarna från VM-94.

CY CY CY

Börjar bli rätt nyfiken på Busta Rhymes nya skiva "Big Bang" nu. Ytterligare ett läck (mp3 med Stevie Wonder!)Spinemagazine skvallrar om att han äntligen kan ha fått till sin klassiska skiva till slut. Innan tycker jag Busta alltid lyckats göra roliga singlar och härligt modiga plattor, men att han aldrig fått ihop slutresultatet till mer än drygt godkänt.

2 kommentarer:

Slöve sa...

Försök inte att pracka på Västerbotten Per Ledin. Han är faktiskt från Luleå (Norrbotten).

Check Yourselfish sa...

Trodde han var från Bergenäset och Vännäs? Där började han spela hockey i alla fall, väl?

shareknapp

Bookmark and Share