torsdag, maj 18, 2006

Denis Leary och Greg Dulli alltså?

Denis Leary som gäst på Daily Show i veckan:

- This album I had nothing to do with.
- This is the best album I've heard in ten years....
- It's called "Powder Burns" by the Twilight Singers.
- OK?


Med ett sånt vittnesmål behöver du inte tveka längre, Greg Dulli har säkert gjort det igen. Jag beställer skivan så fort jag postat blogginlägget.

Av smakproven från Powder Burns som går att lyssna på genom Dulli's Inferno och Twilight Singers MySpace känns det som en liten återgång till Afghan Whigs-soundet. Jag är extremt nyfiken.

Såg att Dulli kommer över till Europa i juli, ska försöka få L80 att förstå att det är den där Oxegen-festivalen i Dublin vi ska åka till.

Hon å sin sida sitter och gapar över att Leary avslöjade att Hugh Laurie var med i Black Adder innan han blev Lottis favoritskådis i House.


Ge tjejen en brejk, hon är inte så gammal...

5 kommentarer:

Mighty sa...

Hoppsan. Inte veta vem hugh Laurie är... ajajaj... Då har man å andra sidan en massa fantastiska filmer och Tv-serier att se. Förrutom Black Adder så är han grymt bra i Jeeves & Wooster (http://imdb.com/title/tt0098833/) som han gjorde mot Stephen Fry (tillika fantastisk britt)
Själv hade jag ingen koll på House. Men det kanske är något man skall kolla upp? Men det verkar inte vara nån speciellt komisk roll...
Fattar inte heller denna Dulli-fascination, men vi är nog inte ämnade för varandra, jag och Greg.

Check Yourselfish sa...

Tror att jag och eller Peter får göra en bäst-åv-Greg-skiva till dig Mangan. Ingen annan kopplar samman allt bra i all musik sen Robban J stod i korsvägen.

Laurie är hysteriskt rolig i House. En av de roligaste rollfiguerna någonsin faktiskt. Du får väl styra din bt och plocka hem några avsnitt. Ett bör räcka för att bli biten...

Mighty sa...

Oj. Det var stora ord för Greg. Men gärna en koppling på skiva av två stora kännare.

Styr as we speak. Skall checka. Han ser inte ut att vara i sitt komiska esse på bilderna på Fox´s hemsida. Men det är kanske då han är roligast?

Låtti sa...

Hmpf! "ge tjejen en brejk.." "inte så gammal" det är ju ditt fel att jag inte kopplat tidigare!
är så van att Fredde matar mig med kopplingarna, så jag har slutat göra dom själv.. är en matad, fullproppad, fågelunge helt enkelt.
Jag var ett stort fan av Black Adder redan som.. eheh.. liten.. vilket fortfarande är det enda med Rowan Atkinson som jag kan titta på utan att få krypningar..

Check Yourselfish sa...

OK, vi försöker förtränga mr Bean.

OK. Det gick inte.

Men om det gick: Black Adder är genialiskt in i minsta detalj och jag kan nästan inte titta på dr House utan att tänka på hur duktig skådis Laurie måste vara som kan spela så sjukt olika karaktärer så bra...

Lotti, du klagar ju alltid när jag ska berätta alla skådisars CV. Men ändå vill du höra dem? ;-)

shareknapp

Bookmark and Share