fredag, maj 05, 2006

Den fulfunkiga ankungen...

...och den enorma pandan!

Adam Löv-1 gör det igen: Bokar grymt roliga band till den mest avspända rapklubben i hela världen: Scratch GBG!

Om du har svårt att frammana helgkänslan, trots det sjuka sommarvädret, så bjuckar Ugly Ducklings DJ Young Einstein (Simpsonshjälten i mitten med stora kedjan) på en öldrickarmix av skivbacksgrävarsoul av allra finaste märke: Handcuts Soul Mix (55 min mp3) - klicka i mitten längst ner!

En vecka när jag dels mår illa av att läsa om föräldrar som plågat ihjäl ett förståndshandikappat barn och samtidigt kämpat mig igenom Mobb Deeps nya skiva av pliktkänsla, hur jävla trött på empatibrist och våld jag än är - känns det jävligt skönt att få titta på två amerikanska rapgrupper som enbart vill använda de allra fetaste breaksen för att frammana så många och breda leenden som möjligt.

Ni ser mig vid baren, kolla efter ovanligt många synliga tänder.

2 kommentarer:

kick ass sa...

ja fifan vicken superb konsert det måste varit igårkväll!

hoppas ni hade toksköj!

Check Yourselfish sa...

Det var KUL! All of it. Men roligast var två tjejer som uppenbarligen tagit fel på Pusterviksbaren och Coyote Ugly, för deras dans passade inte riktigt in bland alla sommaröliga happyrapsvennar...

Giant Panda var nog till och med lite bättre än Ugly Duckling.

shareknapp

Bookmark and Share