lördag, april 29, 2006

Långhelg och äntligen tid över

Har inte hunnit blogga så mycket under veckan, ändå är här mer besökare än någonsin. Undrar varför?

Lyssnar på mycket musik just nu. Nya plattor med Supersci, AFC och Mobb Deep borde vara bra nyheter i en rapkritikers bok, men alla tre har något av besvikelser skrivet över sig. Med nya skivor från TI, Ghostface Killah, M1, The Coup, Kanye West, Alchemist, Tony Touch och framför allt Gnarls Barkley och Snook blir det svårt att tränga sig in i recensionsuppslagen framöver…

Fick tag på säsong 6-boxen av Seinfeld på rea hos Badlands.se i veckan och nu är samlingen komplett igen. Nu kan jag se favoritavsnittet ”The Jimmy” när jag vill (utan att behöva spola fram och tillbaka på någon av de 23 videobanden).

Det allra bästa jag någonsin sett på en teveruta såg jag dock för en dryg vecka sedan. Men det har tagit lite tid att fundera på exakt hur jäkla bra tredje säsongens sista avsnitt av världens bästa TV-deckare The Wire var förra fredagen. När jag försöker avgöra varför just det 12.e avsnittet ”Mission Accomplished” fick mig att hoppa, tjoa, knyta näven och rysa av välbehag omvartannat i en dryg timme - så är det väl mer berättartekniken än själva handlingen som är sensationell. Och även om det var skönt att McNulty och de andra fick en liten seger i och med fängslandet av Avon Barksdale och mordet på Stringer Bell, så undrar man ju lite vad som ska hända i säsong nummer fyra som kommer på både HBO och SVT i höst. Upplägget mot skumma politikers kopplingar till den organiserade brottsligheten kittlar.

Sitter i soffan, käkar mörk choklad och sippar konjak. Life’s good.

Ser när Detroits Svenskvingar får stryk av Edmonton (Oilers kan avgöra i Kanada nu) och NY Rangers blir utslagna, för att inte säga kölhalade, av ett New Jersey Devils med Brodeur i högform på Canal Plus Sport. Det visar att man aldrig, aldrig ska läsa NHL-rapporteringen i svensk kvällspress som någon slags barometer för hur heta olika lag är. Gillar C+ nya grepp att ringa Zäta i omklädningsrummet i periodpausen. Det går att bevaka Stanley Cup från Stockholm också. Henke Lundqvist och Nyllet kan ansluta i Stockholm redan på måndag inför VM? Ja tack! Och alla Rödvingarna (utom Lilja, haha) får också gärna plats i Tre Kronor i slutet av veckan.

Fan vad jag hoppas att vi får se Jörgen Jönsson i VM också! Skadan igår var inte farligare än ett nästan avslitet ledband och det finns stora chanser att han med intensivt rehabarbete kan vara med i sista VM-veckan. Det förresten har varit oväntat lite snack om Huselius och hans vänners eksapader under årets (nu till LG sålda) Sweden Hockey Games.

Har köpt så mycket tidningar på sistone att jag får göra en egen post med en uppdatering kring mitt eget tidskriftsmissbruk snart igen.

1 kommentar:

m. sa...

good night, sleep tight.

shareknapp

Bookmark and Share