lördag, april 29, 2006

Informatör vänder media ryggen

Stoppa pressarna:
- Kommuninformatören kokar kaffe! (Spejande Sjömannen, VästerviksTidningen 29/4 2006)

Några års arbete som presskontakt gör ju att man vet att det inte går att koka för mycket kaffe...

I all ärlighets namn var det VLI som bjöd på fika och det var bara jag som kom på den fina iden att dela med mig till journalisterna. Äras den som äras bör.

Tänkte i tisdags när jag åkte till jobbet:
- Kommer jag behöva gå på några möten med media, chefer eller externa kontakter idag? Nä, då kan jag köra Meccabrallerna, Nike SB-kicksen och en gubbkeps till jobbet.

2 kommentarer:

kick ass sa...

Stylish som få kommuninformatörer är du!

Det första jag lärde mig i pressbaracken på Arvika var fö att koka kaffe..

Check Yourselfish sa...

Hehe, men det är lite svårt att få poliser att lyssna på ens goda råd när de aldrig tidigare sett någon i så säckiga byxor som inte endera gripits med sprayburkar eller på drogmisstankar...

shareknapp

Bookmark and Share