söndag, april 16, 2006

Bra skit påskhelgen 2006

Ledighet.

Antihistaminer i alla dess former.

Megahertz skivrea i Karlstad, halva priset på typ hälften av skivorna i butiken. Köpte Def Jux 3 (vem är Despot? Och Murs-låten "You're deat to me"? Måste ha missat helt...) och Akems svenska album. L80 köpte Koops "Waltz for Koop".

George Pelecanos tillbakablickande bok "Hard Revolution", där man får följa nutida privatdeckaren Derek Strange i hans arbete som ung polis i DC just när MLK mördas. Bland det bästa jag läst, men man måste nog läsa "Hell to Pay" och "Hard Rain" först för att lära känna Strange.

Café Sports återkomst. Johan Croneman skriver en toppenintervju med Olle Mellberg och Albin Wibergs Detroitresa var en kul historia redan innan den blev text. Börjar till och med tycka att Café Sports chefredaktör Peter Smirnakos skriver bra.

Min nya Nixonklocka, "The 286".


Ghostface Killas platta. Och Gnarls Barkley. Och The Streets. Bra skivår. Redan.

Flyers överlägsna mosning av Rangers igår kväll hade varit betydligt mindre smärtsam med Henke i målet i stället för veke Weekes. Foppas återkomst var kanske inte påskbetonad, men Gud vilka passningar han slår!

Arvika-Micke Johansson gör ett solomål ikväll. Han tar pucken vid mittcirkeln, snirklar sig igenom och lyfter pucken över en liggande Salo. Tror att det är det avgörande 2-4-målet.

4 kommentarer:

kick ass sa...

och ett par bra saker till

kaxiga lillsyrrans tredjeplats i hennes första beachturnering tillbaka från axelskadan

säbytårtan som lillsyrran sparat (komigen glömde du verkligen den!)

perras påskkyckling

Anonym sa...

har du biljetterna?

Check Yourselfish sa...

syrran: Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan. Jag glömde säbytårtan.

Ska inte göras om. Den var dundergod!

anonym:

Behövs inga biljetter. Blir ingen sjunde match. Synd och bra.

kick ass sa...

guld!

du är guld. pojkarna är guld. tårtan är guld!

shareknapp

Bookmark and Share